før og efter
Jeg kom vist til at love et før og efter billede af et af de ure jeg har købt og fået fixet lidt op.

Uret var med dem jeg sendte til Peter Halse, Horsens for vurdering og det var her det blev fixet. Uret er fra 1964 og værket cal. 286 er som nyt! Det går som en drøm!

Her er så Omegas Seamaster 30, som vist alle (Omegafolk) kender som en klassiker. Købt på Lauritz med dette billede:

İmage

Efter:
İmage
İmage
Se logoet
İmage
og på bagsiden som ikke blev poleret
İmage

vh Baun
Svar
Hej Baun! Det er et rigtig flot ur - selv skiven er jo som ny! Utroligt at det har mere end 40 år på bagen...

Den ligner min Seamaster 30 på en prik - må man spørge hvor meget det har stået dig i, alt inkl.?
Svar
Jeg taler kun generelt om priser på forum - ikke konkret.

Jeg vil mene at priser på Seamester 30 ligger fra 2000 (hvis de bare er ok) og op til 4-5000 (Mint eller NOS) afh. stand og box mv.

Du få lige en PM også Icon_razz

vh Baun
Svar
det er knagme et flot stykke arbejde med at pudse det op, og vel sikkert give det lidt frisk olie Peter der har gjort. Det er et strålende bevis for hvordan et ur der ser mere end kedeligt ud, faktisk kan blive superlækkert - noget som en del der arver et eller andet 60'er ur kunne have glæde af at tænke på.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, de SM30'ere er flotte...

İmage
Svar
Hej Tom

Der var du lige ved at tage fusen på mig. Kunne ikke se at det var uret du købte af mig - og så er det bare sort/hvid billede!

Nå, men det er også kønt i Stot/hvid. Tillykke med en klassiker i usædvanlig flot stand!

vh Baun
Svar
Hej

Uden tvivl det flotteste Omega 30 millimeter jeg har set, værket er i samme stand som da det forlod fabrikken, jeg undrer mig bare hvorfor Baun sælger sådan en perle.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej
......jeg undrer mig bare hvorfor Baun sælger sådan en perle.
MVH Peter

Tjaa, det har i hvert fald ikke noget med $$$ at gøre, for uret var prissat i den lave ende, dvs. billigere end andre SM30 trods den fine stand. Jeg er sikker på at Baun ville mig/uret det godt. Lige bortset fra at han før jul købte et DeVille hos Krognos som jeg ville ha' haft... snøft....

--
Svar
Tom har nok lidt ret. Uret var egentlig ikke til salg, men jeg kunne se at det var kærlighed ved første blik - jeg kunne faktisk ikke få Tom til alvorligt at kigge på andre Omegaer og så måtte han jo købe den.

Selvfølgelig løber det rundt for mig, men Peter Halse kan meget vel have ret: "Jeg køber det tilbage om 10 år for det 3 dobbelte"

vh Baun
Svar
Baun du er ur-nørd med den rette ånd Icon_e_wink Det er ikke kr. og øre der driver værket, men din passion for ure og glæden ved at viderebringe din interesse til andre. Også dit seneste tiltag med at udlåne ure. Hatten af for det. Lur mig om ikke dine venlige handlinger komme dig til gode senere hen.... Icon_e_biggrin

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)