Hvad ville du du goere
Ok lad os lege lidt videre baseret paa BAUN's svar

du har 70k og skal koebe 3 ure, du har allerede et IWC 5001+ Omega Geneve fra 1951 (ja vi leger du er mig). Du har haft ROLEX GMT, Rolex SD, (som du ikke kunne gaa med pga den forbandede bagkasse), Rolex Daytona S/S, OMEGA SEAMASTER (den gamle BOND) samt andre i 5-10k klassen). Nogle regler

Du kan ikke lide guld

Omega Geneve 1951 = Dress ur
IWC 5001 = formelt ur

Saa ikke flere i den katagori

Du vil have en kronograf, et dykker ur og et lidt mere provokerende og handler brugt

Mine valg (i dag)

JLC master comp krono = 35000 DKK
Rolex submariner = 22000 DKK
PAM 210 = 18000 DKK

Naa ja jeg roeg 5 k over men det er ok

Hvad ville du koebe

Hilsen

Bjoern
Hilsen

Bjoern

ROLEX er for fedt
Svar
Det er sjovt at lege, så lad os gøre det.

Du har et Omega Geneve til dress - altså til det lette indendørssko med lædersål, blanke og gode at danse i.

Du har e IWC 5001, altså til brug i det daglige Bussines suit, med pæne formelle sko. Rare at gå i og pæne uden at være lapsede - fx oxford sko eller bare en Ecco City walker.

Så skal du have et ur der er sporty - altså til kondisko eller lette pæne fritidssko - hyttesko i ruskind eller andre lette, bløde sko, sejlersko. Her ville jeg vælge en klassikker fra et af de kendte huse! Et ur der genkendes og hvis image jeg godt vil identifiveres med (derfor ville jeg ikke vælge Rolex, som i mine øjne er for de unge fremstormende smartass) - jeg ville vælge et Omega PO. Det er et nyt Omega design, men har alle de klassiske dykkerur karekteristika - og Omege signalerer (efter min mening) mere fornuft "Value for Money, men stadig klasse og kvalitet.

Herefter magler du et ur til det grove fodtøj. Altså vandre støvler, men også kraftige sko, som er beregnet til at trave i og kondi/hike sko som ikke signalere decideret sport men mere robusthed og aktivitet. Her synes jeg faktisk at JLC chrono bliver for elegant, for sofistikeret. Jeg ville vælge et Bretling Navtimer. Det er klasse, det er historie og det matcher skoene!

Nu er du jo så egentlig dækket ind, men skulle man alligevel have et ur mere, må det blive noget som er et overlap til et af de andre! Personligt ville jeg vælge et JLC Reverso. Den kan bruges i mange situationer, hvor især Omegaen eller IWC'en vil synes for dominerende - hvor man vil nedtone at man har et lækkert ur. Det vil passe når man gør påklædning mere elegant - uanset om det er fritid/sport eller på kontoret - det vil fx. være perfekt hvis man spiller golf og kan lide tøjet der passer til det! Det ville også kunne erstatte Omega Geneven til festlige situationer, hvor man lige syntes at Omegaen er lidt for "lidt".

Hvor meget har jeg nu brugt:

Omega PO 15 K
Bretling Navtimer 25 K
Reverso 15 - 30 K

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Du har e IWC 5001, altså til brug i det daglige Bussines suit, med pæne formelle sko. Rare at gå i og pæne uden at være lapsede - fx oxford sko eller bare en Ecco City walker.

Så skal du have et ur der er sporty - altså til kondisko eller lette pæne fritidssko - hyttesko i ruskind eller andre lette, bløde sko, sejlersko. Her ville jeg vælge en klassikker fra et af de kendte huse! Et ur der genkendes og hvis image jeg godt vil identifiveres med (derfor ville jeg ikke vælge Rolex, som i mine øjne er for de unge fremstormende smartass)
vh Baun

He he he det er sgu morsomt at læse dine indlæg Baun.

Jeg ved ikke hvem du generer mest: Rolex eller IWC ejere...

Kan jeg som Rolex ejer nøjes med at være ung og fredadstormende uden at være en smartass?

Og skal vi ikke aftale at hvis urmageren prøver på at sælge mig et par Ecco sko når jeg køber et IWC, så sender jeg skoene til dig?

Mvh Peter
Svar
>ikke vælge Rolex, som i mine øjne er for de unge fremstormende

Ja ok...

Jeg syntes det er sjovere at blande tingene. PP til shorts og klip-klapper er altid et hit.

m Icon_e_biggrin
Svar
Morgan Jones Skrev:>ikke vælge Rolex, som i mine øjne er for de unge fremstormende

Ja ok...

Jeg syntes det er sjovere at blande tingene. PP til shorts og klip-klapper er altid et hit.

m Icon_e_biggrin

Ja, ja det er jo også en slags stil Icon_razz - og hvis det blot handler om at blande - så gør man jo ikke noget "forkert" - Det interessante spørgsmål kunne imidlertid være: Hvad vil være de optimale blandinger af tøj, sko, ur - og for dit vedkommende bil - og hvordan passer kæresten ind i billedet! Icon_e_biggrin

Bare blande er for let! Icon_cool

Og så indrømmer jeg gerne at det bestemt ikke er alle Rolex ejere der er Smartass - men jeg tror faktisk stadig det image klistrer til Rolex.

Når jeg skrev Ecco City Walker, var det ikke en anbefaling, men mere for at nævne noget, der kunne generere et billede på nethinden hos rigtig mange læsere! Men du kan måske hjælpe mig med, hvad der ville have ramt bedre og givet et billede på læsernes nethinde?
Icon_redface
vh Baun
Svar
Hej

Nu ved jeg tilfældigvis at Per Bauns kone har et vintage Rolex som Per har købt til hende, iøvrigt et meget flot og velholdt Rolex fra halvtredserne med rødguldslynette og læderrem, så jeg tror bestemt ikke at han hader Rolex, han elsker bare Omega mere end Rolex.

MVH Peter Icon_e_smile
Svar
Og når jeg har sølvbryllup senere på året er "top ønsket" en Rolex Date just fra 1982 - i perfekt stand.

Så jeg vil meget gerne også eje og bruge et Rolex, men det betyder ikke at jeg ikke kan forholde mig til de eventuelle blærerøvs signaler - i hvert fald mange menesker forbinder med Rolex. Det er der ganske givet også nogen der gør med Omega, Breitling, Tag Heuer. Rolex er altså bare "Top of the Pop" på dette felt - og på andre - fx design på sub og det klassiske look på Date just, værkernes ubestridelige funktionsdygtighed og på at holde pengene hjemme ved gensalg! Det er ikke så ringe endda!

Og må jeg så tilføje, at jeg selv går i Ecco City Walker og at når nogen mener det vil være at genere IWC ejere at sætte disse sko i forbindelse med dette mærke - er der da vist mange Ecco sko brugere, der kan føle sig generet - og sådan er der jo så meget Icon_redface

vh Baun

vh Baun
Svar
Citat:Bare blande er for let! Icon_cool
Og så indrømmer jeg gerne at det bestemt ikke er alle Rolex ejere der er Smartass - men jeg tror faktisk stadig det image klistrer til Rolex.

Blande er det sjoveste! Icon_e_smile Jeg har præsteret RR Phantom og badebukser + t-shirt og udtrådte kondisko. Du skal nok tro de kiggede lidt på McD.

Icon_e_smile

Morgan

(ps. lånte fjer)
Svar
Citat:Smartass - men jeg tror faktisk stadig det image klistrer til Rolex.

Ja. Især i DK, da alt der koster over 29.95 pr definition er smartass. Men omvendt kan man jo også sige at PP er til mænd over 75.

Morgan (som syntes at en PP 5960 er ganske udmærket til folk under 75)

Icon_e_wink
Svar
Hej Morgan

Hvis man ankommer til McD i en RR Phantom tror jeg at det er de færreste der kigger efter om man har badebukser eller habit på, også selvom man bærer et PP ur, langt de fleste vil fokusere på bilen, da sådan en er en temmelig sjælden bil i DK.

MVH Peter Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)