Redigering af billeder
#1
Jeg har brug for lidt hjælp fra en kyndig person.

Jeg skal bruge et program til PC, hvor jeg kan arbejde med redigering af billeder.

Jeg skal aflevere billederne til en trykker i 300dpi og i de mål som jeg vil ha' trykt dem i f.eks. 60cmx70cm.

Er der nogen der kender til et godt program at gøre det I og som ved hvor det kan anskaffes.

Håber jeg har gjort mig bare nogenlunde forståelig.
Svar
#2
Adobe PhotoShop er den profesionelle løsning.
Adobe Elements5 kan "næsten" lige så meget, men er en del billiger (pris 500-800 kr).

MVH
Jacob
Svar
#3
Paint Sho Pro er også godt men koster lidt.

Et helt klart meget proffesionelt og gratis alternativ er Gimp
Svar
#4
Lund Skrev:Jeg har brug for lidt hjælp fra en kyndig person.

Jeg skal bruge et program til PC, hvor jeg kan arbejde med redigering af billeder.

Jeg skal aflevere billederne til en trykker i 300dpi og i de mål som jeg vil ha' trykt dem i f.eks. 60cmx70cm.

Er der nogen der kender til et godt program at gøre det I og som ved hvor det kan anskaffes.

Håber jeg har gjort mig bare nogenlunde forståelig.

Hvis det er noget du skal tit, så køb CS 2 eller CS3 fra Adobe. Ok det er dyrt men godt. Det kan købes hos <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.goecker.dk">www.goecker.dk</a><!-- w --> som bla. er lev. til pressen.
Elmer
Svar
#5
hvis du har MS office - så bør windows picture manager være en del af det - under programmer - microsoft office - værktøjer (tools) og så picture manager.

Åben med det hvis det ikke er så meget andet du skal end at sætte skarphed lidt og og så ændre størrelse - åben billede, vælg rediger - tilpas størrelse og så kan du skrive størrelsen i cm begge leder direkte

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
Nu ved jeg ikke, hvad du mener med redigering. Hvis du skal lave virkelig professionel billedbehandling, og det antyder dine trykkrav: 300 dpi i 60 x 70 cm er ganske store filer, så er det kun et valg Photoshop! Det kræver temmelig meget viden at bruge bare det mest fundamentale i det program!

Jens-Kristian
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: