Forskel på JLC Master og Master Compressor værker...
#1
Er der nogen som kender deres JLC værker på fingerspidserne og som kan give en hånd...

Hvad er forskellen på værket i henholdsvis Master og Master Compressor serien - er der nogen større værk forskel (jeg tænker på kvalitet, finish, m.v.)?

F.eks. hvis man sammenligner Master Hometime (Calibre 975) og Master Compressor Dualmatic (Calibre 972) - som jo burde være næsten identiske værk med travel/home time, sekunder og dato? Icon_e_confused

mvh
Claus
Svar
#2
CSS2100 Skrev:Er der nogen som kender deres JLC værker på fingerspidserne og som kan give en hånd...

Hvad er forskellen på værket i henholdsvis Master og Master Compressor serien - er der nogen større værk forskel (jeg tænker på kvalitet, finish, m.v.)?

F.eks. hvis man sammenligner Master Hometime (Calibre 975) og Master Compressor Dualmatic (Calibre 972) - som jo burde være næsten identiske værk med travel/home time, sekunder og dato? Icon_e_confused

mvh
Claus
Hej,

Hvis du kigger i Mads G's "Hvor stammer værkerne fra", kan du se, at både cal. 972 og 975 er baseret på cal. 899 (videreudvikling af cal. 889).

Alle JLC's værker er af lækker kvalitet og finish.

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#3
Der er ingen forskel på om værkerne ligge i den ene eller anden serie. De er stort set alle baseret på JLC 889/899. Så om du vælger det ene eller andet er et fedt....

/Mads
Svar
#4
Lige præcis cal 972 og 975 er nogle af de nyere "autotractor" modeller
med balancebro og keramiske kuglelejer bla!! Der findes en grundig artikel / anmeldelse på the purists.com hvor billedet også er taget fra.

Iøvrigt ejer jeg også selv en JLC compressor dualmatic som er mit foretrukne rejse ur.

Thomas
İmage
You never actually own a Patek Philippe.
You merely take care of it for the next generation
Svar
#5
Tak for svar... var også min fornemmelse at der ikke var noget forskel.

...og ja, jeg må nok erkende at jeg er brændt varm på JLC compressor dualmatic - så det er godt at høre, at du er glad for den Thomas.

Jeg havde ellers bestemt mig for en helt traditionel Rolex GMTII, men blev ved med at vende tilbage til JLC, da der nu engang er noget over det mærke og de værker - så mon ikke det ender med noget i den retning Icon_e_confused

Mvh
Claus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: