lænken hyler
Kuglelyn Skrev:Jeg behøver råd !
Lænken på min sub hyler/hviner Icon_cry, kan den smøres om evt med hvad ??

Icon_e_biggrin

Jesper

Jeg plejer at vaske min SeaDweller i lunkent vand med lidt håndsæbe - for at få skidt vasket væk.
Derefter har jeg givet lænken en bitte smule maskinolie eller spray-olie, tørret den overskydende olie af lænken med en sugende bomuldsklud, og sluttelig vasket lænken/uret kortvarigt i lunkent vand med lidt håndsæbe for at få rester af overskydende olie væk.

Herefter fremstår lænken ren - men en del af olien har fundet sin plads i lænkens lejer, og denne lejeolie vil ikke blive vakset væk - medmindre man altså igen vasker uret/lænken grundigt i lunkent vand med håndsæbe.

På denne måde har jeg smurt min lænke - og den piver i hvert fald ikke.

Jeg vurderer - som gammel maskinarbejder - at denne måde at smøre lænken på, er den bedste.

Håber, at det kan hjælpe dig med din pive-lænke.

Venligst

Stefan Garvig

PS: Bliv ikke stødt, fordi nogen her i forumet pjanker lidt. Du må da indrømme, at en lænke, der piver, maner til spas og moro, ikke sandt?
Svar
Submersible Skrev:så må venligheden være der, til at svare på konkrete problemer, når disse efterlyses. Især fra folk som har erfaringer gennem mange år med ure. Her er det, at vi unge må trække på andres erfaringer og ikke gøres til grin. Vi har talt om det før med tonen, så lær af det.

Sub.

P.s. Det er for mig overraskende, at ingen gang en urmager, gider komme med et bud, som Jesper kan bruge til sit konkrete problem. Det er når en har kørt tråden lidt af, følger andre med.

TAk for rådene !
Og tak Submersible, det virker til jeg ikke er den eneste der har prøvet det. Men ÓK der skal selvfølgelig også være plads til sjov. Icon_razz
Nu har jeg fået et godt råd, så nu er der frit slag til at køre tråden i den retning i har lyst Icon_arrow
Men i gamle Icon_e_surprised tænk lige over at vi er nogle nye her, der stadig har problemer og manglende lærdom.
PS: Baun så kan du godt blive god igen Icon_rolleyes
Svar
på at jeg engang havde en sikkerhedssele der gik dårligt. Den fik en gang tør-smørelse. Ganske effektivt og det fedter/sviner ikke. Det var
måske en idé?

[url]"http://www.bc-udstyr.dk/Torsmoering.htm">http://www.bc-udstyr.dk/Torsmoering.htm[/url]

Mikael
Svar
Hej Kugle,

Jeg har idag smurt mine oyster lænker med noget der hedder Basta 999 Multi-spray som lover følgende ting:
-Smører
- Fjerner knirkelyde
- Løsner sammenrustede dele
- Rengør og rustbeskytter
- Fugtfortrænger.

(noget mere nødvendigt end andet... Icon_e_biggrin )

Det er ret praktisk at påføre da det kommer i sprayflaske med en tynd slange i enden af dyssen så man kan komme ind i den hule del af lænken uden problemer.

Indtil videre syntes jeg at det virker meget overbevisende... Især min gamle og lidt balrede 9315 lænke har haft godt af det og knirker/rasler ikke så meget mere...

Jeg tror at produktet er omtrent det samme som WD-40... Har købt det hos min lokale købmand

Mvh Peter
Svar
Mikael Lange Skrev:prøv at lægge uret nogle timer i en opløsning af opvaskemiddel og vand, det kunne jo være gammel snavs, der har hobet sig op og trænger til at blive opløst...

jeg gør det en gang om måneden med min rolex..

Mikael

Du har bare så meget ret Mikael. Sån" gør jeg også :o)
Elmer
Svar
Hej Kuglelyn

Det var absolut ikke for at genere dig at jeg skrev mit indlæg, det var mere for at svare på et humoristisk indlæg af Baun, og det mener jeg også at der er plads til selvom jeg er urmager.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)