Forskel på Sub med dato og Sea-Dweller
Hovsa... lige et spørgsmål til Sea-Dwelleren inden jeg smutter i seng...

Hvordan kan det være, at man har valgt at fjerne stift-hullerne på Sea-Dwelleren? Der er vel ingen tvivl om at Sea-Dwelleren er et mere tungt og robust ur end Submarineren (14060), blandt andet vidner den øgede vandtæthed om dette.
Jeg troede at rigtige tool-watches havde stiftehuller, så hvorfor har Rolex valgt at bevare dem på 14060 men ikke på Sea-Dwelleren?

Mvh. Martin
Svar
Hej Martin

Jeg tror at de bruger de gamle kasser med stifthuller de har tilbage til 14060, bare et gæt fra min side.

MVH Peter
Svar
Ja, Peter, det lyder som en meget sandsynlig årsag.

Er konstruktionen med stifthuller mere robust da man måske kan bruge nogle stifter, der kun kan tages ud hvis der er adgang til enderne via gennemgående stifthuller, eller er det kun et kosmetisk spørgsmål?

Mon det så er det samme tilfælde med SEL lænkerne... at de anvender de resterende til 14060'erne?

Mvh. Martin
Svar
Hvis der er et ur der kan kalde sig originalt eller oprindeligt, må det da være Submarineren da den var den første model der blev lavet af Rolex, og trods alt har overlevet siden 1953.

Seadwelleren kom jo først i 1967.

Desuden er 300m rigeligt til det tryk der er i et drinksglas, idet min påstand er at 90% af de Submariner der bliver solgt, aldrig kommer i nærheden af vand, men blot er caféure.
Svar
Tja, Kelvar, Jeg tror, at 98,3% af alle dykkerure (og det gælder ikke kun Rolex) aldrig ser vand (det gælder i hvert fald min Seamaster)...

...men på den anden side, min chonograf bruges sjældent til andet end at koge æg og det GMT ur jeg påtænker at købe vil nok sjældent bevæge sig i flere tidszoner end Jylland/Sjælland, såe... Icon_e_biggrin

Mvh
Claus
Svar
Hej Claus

Ja du har ret.

Materiellet er vildt overdrevet til opgaven. Men som en klog mand sagde engang, så må man aldrig gå ned på udstyret.

Mvh.
Svar
Hej

Langt de fleste køber et Rolex efter udseendet og ikke efter funktionerene.

MVH Peter
Svar
aa
/ L
Svar
Lasse,

Hvordan kan "ultimativ" og "batteridrevet quartz værk" forenes ? Icon_e_wink Icon_e_wink Icon_e_wink

Mike
Svar
aa
/ L
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)