Vintage Julebuffet
Så har jeg leget lidt med indstillingerne på mit kamera, så vi slipper for "Karry-filtret"... Glædelig jul og god appetit:
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Mvh Peter
Svar
Hej Peter,

Flotte billeder, men en lidt ensformig diæt. Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Hvad gjorde du rent praktisk for den sort rolex - forbedringerne er jo fantastiske, men det må være noget mere end auto improve du piller i, kan du sige lidt om hvad du konkret gjorde fra før til efter med det første af de to bare. Imponerende forskel

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Jesper,

No offence, men helt personligt er jeg af en helt anden opfattelse... Jeg syntes at dine efter billeder bliver meget unaturlige, kontrasten er formentlig sat for højt og i dine levels har du fjernet for meget hvid i mine øjne. Det kommer til at se for "malet" ud efter min mening, og ligner ikke det virkelige ur... Just my 2c

Nå men her er mit bud på en photoshop redigering:

Før:
İmage
Efter:
İmage

Mvh Peter
Svar
En relativt vigtig detalje er at det er en Gilt dial GMT, dvs at skriften er i guld, hvilket fuldstændig forsvinder i dine billeder.... Icon_e_biggrin
Svar
Peter A Skrev:Hej Jesper,

No offence, men helt personligt er jeg af en helt anden opfattelse... Jeg syntes at dine efter billeder bliver meget unaturlige, kontrasten er formentlig sat for højt og i dine levels har du fjernet for meget hvid i mine øjne. Det kommer til at se for "malet" ud efter min mening, og ligner ikke det virkelige ur... Just my 2c

Hej Peter.

Jeg har lidt samme holdning som dig med redigeringen.
Men jeg går dog stadig lidt ind for lidt redigering, hvis man er god til det. For blitzen fra et kamera kan også give et unaturligt skær. Hvis man skal redigere skal det være for at gøre billedet mere virkelighedstro efter min mening, selvom det selvfølgelig også kan være fedt at få dem til at se helt fancy ud engang imellem.
Det kommer an på formålet.

Mvh. Martin
Svar
Jesper G. Skrev:
Peter A Skrev:Hej Jesper,

Dogmebilleder af ure, tja hvorfor ikke ;=))
Jeg skal naturligvis ikke blande mig i hvordan du ”laver” dine billeder – det var såmænd bare ment som et godt råd.

Hvis din intention er at vise dine ure så naturligt som muligt, var det måske en idé at tage billederne i naturligt lys, og ikke under en 100w pære/blitz!?

Hej Jesper,

Jeg sætter også pris på at du giver gode råd, men derfor kan man vel godt have hver sin smag... Så kald mig bare dogmefotograf hvis man bliver det af at ville bevare noget af det naturlige farvespil der er i uret, som man også har i virkeligheden...

jeg var ikke ude på at genere dine billeder, jeg syntes personligt bare ikke det er målet at photoshoppe sig til et sted hvor det ikke ligner det ur man har taget billede af.

Jeg ikke nogen fremragende fotograf, og jeg går stærkt ind for photoshop, men det gør det vel ikke til dogmefotografi at jeg ikke ønsker at skriftfarven skal være en anden den den er og at uret skal ligne det jeg har på armen.

Personligt syntes jeg at du har:
- Gjort viserne snavsede at se på
- Ændret skriftfarven på skiven
- Fjernet den mettaliske overflade i lynetten
- næsten usynliggjort effekten af kyklopen og plexiglasset (eller nærmest pillet glasset af)
- gjort en glossy skive mat
Etc...

Jeg vil rigtig gerne høre hvilke ændringer du har lavet i photoshop. Man kan altid lære nohget nyt...

Mvh peter

Her er et alternativ jeg har lavet

İmage
Her er dit til sammenligning:
İmage
Svar
Klar forbedring fra først med kanel, til anden runde og til nu tredie hvor de er rigtigt gode med fin skarphed og lys. Du har samme problem som jeg altid render ind i med glassets skygge - det ser altid ud som om man har poleret med juleleverpostej. Hvis Jesper har et potoshop trick som kan fjerne det "glare" UDEN at ændre farven i billedet, så lyttes der

god Jul John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)