Lidt weekend billeder...
Mine ure er fra 60erne og 70erne og har derfor lagt sig i en opstilling de kalder for "Woodstock":
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Ha en god weekend!

Mvh Peter
Svar
Peter A Skrev:Mine ure er fra 60erne og 70erne og har derfor lagt sig i en opstilling de kalder for "Woodstock":

Ha en god weekend!

Mvh Peter
Woodstock - Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Meget flot fotograferet, Peter; men hvorfor er de blevet så gullige?
Havde det været for 14 dage siden, ville jeg have mistænkt men egen skærm; men den nye er super, såe .... Icon_cool
Svar
Hej Peder,

Tak! Jeg kan simpelthen ikke kringle hvorfor de er så gulige. Det er et generelt problem med mit kamera. Normalt bliver mine billeder ekstremt mørke og brunlige, men igår fik jeg sat lys op så der var noget mere at se. desværre stadig med denne meget gullige effekt. Det kan være at jeg skal prøve at lege med dem i photoshop.

Ja lige nu ligner det at de har været en tur i karryen

Mvh

Peter
Svar
Kan det tænkes at dit kamara står til noget andet end automatisk hvidbalance?
Du kan sikkert i indstillinger/settings/meny eller hvad det må hedde også vælge "glødelampe/bulp" så holder det gulllige op ved den slags billeder, for jeg går ud fra de ikke er gullige når du fotograferer i dagslys?
Flotte opstillinger i øvrigt
vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er svært at få gode billeder indendørs ved kunstig belysning med mindre du køber nogle specielle pærer, hvor farvetemperaturen er tæt på dagslys (5000K).

Prøv at benytte dagslyset, som belysning - tag billederne udenfor eller ved et vindue uden at tænde anden belysning.

Og så vil jeg anbefale at benytte et større blændetal end 2.8, som du benytter på næsten alle billederne. Det giver en alt for lille dybdeskarphed - det kommer bl.a. til udtryk i dit sidste billede, hvor kronerne er uskarpe, hvilket jeg ikke regner med er meningen. Hvis dit Konica kamera ikke kan klare sådanne manuelle indstillinger, må du ud at købe et nyt Icon_e_biggrin

Du har nogle meget sjove idéer, men billederne er desværre ikke så seværdige pga. de dårlige farver.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)