Mads Gjødesens advarsel på forsiden
Det er lidt pudsigt hvor forskelligt folk modtager en advarsel.

Jeg læste Mads' advarsel på forsiden omkring Martin Graye Watches.

Da jeg syntes at det var enormt god idé at gøre folk opmærksomme på dette foretagende så de ved lidt om det hvis de bliver spurgt om det, postede jeg advarslen på TimeZones Vintage Rolex forum.

Dette resulterede i en del negativ feedback, deribland hvad problemet var, James Dowling spurgte hvad min pointe var, flere skrev at folk sikkert fik mindre hos en pantelåner, at folk var selv uden om det hvis de ville sælge til disse priser.

Det er sjovt hvordan jeg, og vel også andre på dette forum, kan blive enormt glade for at få sådan en advarsel og at andre bare gør grin med den.

Jeg er blevet udsat for min første skolegårds mobning på et ur-forum....
Icon_redface Icon_redface Icon_redface
Svar
tænkes, at nogle af dem incl. Dowling selv, er nogle hardcore dealere/krejlere, der selv lever af at købe ure billigt og så gøre dem enormt kostbare og eftertragtet, med deraf følgende forhøjede priser (tænkte på hans "originale" glassback Rolex)?

Mikael
Svar
Det er jeg næsten sikker på at du har ret i, Mikael, og tror også at det er grunden til at de har taget det personligt
Svar
Hej

Langt de fleste urmagere i Danmark vil give en lavere pris, mest grundet uvidenhed omkring de eftertragtede modeller, eksempelvis submariner 5513 med military dial, langt de fleste urmagere jeg kender vil ikke vurdere den højere end en almindelig 5513, på grund af at de ikke kender til at den er meget sjælden.

MVH Peter
Svar
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Martin Kaye er 100 % beviste om priserne. De kan godt kende forskel på en 5513 med og uden military dial. Der er i mine øjne forskel på om folk snyder bevist eller ubevist. De urmagere som Peter hentyder til gør det jo i en god mening.

Jeg hverken kan eller vil gå i flæsket på Kaye, men vil blot advare uvidende om, at de kan få betydelig mere for deres ure andre steder.

Som altid er en god handel når begge parter er tilfredse. Er folk tilfredse med at få 25 % af den reelle værdi er det fint for mig. Men ærgerligt hvis de ikke er bekendtgjort med dette når de sælger til Kaye.

Kaye forsøger at fremstå seriøse og betale top priser for sjældne ure. Det er her de overtræder mine grænser for god "opførsel". For det er lodret løgn. Alle ved nok at en pantelåner ikke betaler toppriser og Dowling har sikkert også et på "lig i lasten" mht. at lokke kostbare ure fra folk til små kr. Det er nok desværre svært at gardere sig imod, og mon ikke de fleste af os, incl. mig selv, ville slå til hvis vi fik tilbudt et sjældent Rolex til 25 %. Moralen holder sjældent længere end til ens egen pengepung.

Men at forsøge at fremstå seriøse og vinde folks tillid med en 1/1 avisannonce med teksten "toppriser" og "De højest mulige kontantpriser for dit gl. Rolex..." i overskriften er snyderi, og lokker folk i en fælde. Folk stoler desværre blindt på dette og specielt når det er i et seriøst medie som en respekteret avis. Trist at den ikke er blevet fanget af Stiften som værende useriøs og løgn.

Anyway nu er folk da advaret....

Mads Gjødesen
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Martin Kaye er 100 % beviste om priserne. De kan godt kende forskel på en 5513 med og uden military dial. Der er i mine øjne forskel på om folk snyder bevist eller ubevist. De urmagere som Peter hentyder til gør det jo i en god mening.

Jeg hverken kan eller vil gå i flæsket på Kaye, men vil blot advare uvidende om, at de kan få betydelig mere for deres ure andre steder.

Som altid er en god handel når begge parter er tilfredse. Er folk tilfredse med at få 25 % af den reelle værdi er det fint for mig. Men ærgerligt hvis de ikke er bekendtgjort med dette når de sælger til Kaye.

Kaye forsøger at fremstå seriøse og betale top priser for sjældne ure. Det er her de overtræder mine grænser for god "opførsel". For det er lodret løgn. Alle ved nok at en pantelåner ikke betaler toppriser og Dowling har sikkert også et på "lig i lasten" mht. at lokke kostbare ure fra folk til små kr. Det er nok desværre svært at gardere sig imod, og mon ikke de fleste af os, incl. mig selv, ville slå til hvis vi fik tilbudt et sjældent Rolex til 25 %. Moralen holder sjældent længere end til ens egen pengepung.

Men at forsøge at fremstå seriøse og vinde folks tillid med en 1/1 avisannonce med teksten "toppriser" og "De højest mulige kontantpriser for dit gl. Rolex..." i overskriften er snyderi, og lokker folk i en fælde. Folk stoler desværre blindt på dette og specielt når det er i et seriøst medie som en respekteret avis. Trist at den ikke er blevet fanget af Stiften som værende useriøs og løgn.

Anyway nu er folk da advaret....

Mads Gjødesen

Mener det var helt på sin plads at advare mod disse mennesker. Fik personligt det indtryk af annoncen, at firmaet forsøgte at fremstå som ærlige og seriøse mennesker, men at deres reelle hensigt var at franarre folks deres kostbare vintageure, ved at betale en pris der ligger kilometer under den reelle markedpris.

Well done! Mener det var meget ansvarsbevidst at forfatte den advarsel!

Med venlig hilsen

Michael Reitzel
Svar
Helt enig Mads,

At de påstår at de tilbyder de højeste priser i markedet, gør nemlig at de i kraft af deres fromtoning som eksperter kan narre folk. Og det syntes jeg er forkasteligt. Det kan godt være at der ikke er nogen herinde der ville gå ud og sælge en freccione til 22k men at de får advarslen om firmaet gør at de kan viderekommunikere hvad de er ude på hvis nogen spørg dem eller overveje at sælge deres ur til dem.

Hvis nogle spurgte mig om de skulle sælge deres ur til en engelsk urmager/urhandel ville jeg nok sige at at de først skulle prøve at sælge det selv, men at det sikkert var en mulighed da det engelske brugt marked ligger i et relativt højt prisleje (i hvert fald det jeg er stødt på).

Jeg kender både en der har solgt sin relativt uinteressante datejust fra 80erne til 11k til en urhandel i London, og folk der har købt NIB hvidskivede stål Daytonas (den nyere med inhouse værk) til 75k hos en urhandel i London. Begge dele syntes jeg ligger meget højt i markedet. Også flere enegelske ur-sites syntes jeg har prissat deres ure relativt højt. Gad vide om der stadig ikke er reguleret for at pundet steg for flere år siden...?

mvh Peter
Svar
Det er til gengæld nogle ret billige priser de sælger deres ure til. £1,850 for en rolex 16610..
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)