Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Når det skal være quartz....
hvis jeg skulle købe et Quartz Omega ville det blive den Seamaster Bjarne Vork har til 4995,00 Pre-Bond - men den er jo altså fra slut 80'erne - og opfylder derfor ikke dine krav helt. Diameter ? - men det er da stort nok til at man kan kalde det er dykkerur!
vh Baun
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
Der er masser af muligheder, efter, 1995 både seamaster, deville, og constellation.
MVH Peter
•
Svar: 585
Tråde: 91
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Mange tak for input - jeg har fået noget at gå videre med. Jeg mener stadig det er lidt underligt at man i Omegas kataloger ikke har valgt enten:
1. At lave ét katalog hvor både automatic og quartz er repræsenteret
2. Et separat katalog for hver kategori
Så vidt jeg ved findes ingen af delene, og det henviser én til ovenstående lidt "dumme" spørgsmål.

Sogge
•
Hej
Med hensyn til kataloger laver man altid et repræsentativt udvalg, hvis man skulle lave et med alle quartz modellerne vil det blive temmelig tykt da mange af modellerne laves i fire forskellige størrelser, med forskellige skiver, i helstål, i stål guld, i guld, og nogle med brillianter.
MVH Peter
•
Svar: 585
Tråde: 91
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hej Peter,
Jeg kan forstå nødvendigheden af at begrænse sig til et repræsentativt udvalg - men:
Så vidt jeg kan se er der ikke én eneste quartz-model i det seneste Omega-katalog hvilket ligner en tanke.
Et tilsvarende quartz-katalog lavet efter samme præmisse må da blive betydeligt mindre omfangsrigt idet quartz-udvalget er betydeligt mindre end automatic-udvalget, eller tager jeg fejl?

Sogge
•
Hej Sogge
Med hensyn til Omega quartz herreure vil de efter alt sandsynlighed blive udfaset efter ganske få år.
MVH Peter
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
He he... så kan quartsurene blive noget værd i samlerværdi - og det vil vende tingene på hovedet - og jeg bliver snydt for jeg har kun mekaniske Omega ure! - igen... investeringer altså!
vh Baun
•