Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 0
Det syntes jeg også. BA´en er nær perfekt stand, hvorimod Proff´en havde en del skrammer på kassen, og selvfølgelig på plexiglasset. Ba`en er også en del nyere.
Begge ure lå vel omkring halv pris af nyprisen. Men jeg er glad og rigtig godt tilfreds!
Kan da lige tilføje at Krognos tilbød mig 7000.- for den gamle, altså 2000.- under det jeg fik hos Bo!
Speedy
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Og ja, det ur er en sand "feast for the eyes" som en bog om Omega også hedder.
Der efter min mening noget af det flotteste man kan få. Forfriskende og lækket - som jeg vist også har skrevet i en tidligere tråd.
Stort tillykke men, ER DU NU SIKKER PÅ AT DU IKKE GERNE VIL GIVE 15.000 (i 2006 kroner)FOR DIN GAMLE SPEEDY OM 10 ÅR - jeg plejer at sige: "Ligegyldig hvad - sælg aldrig dit første rigtige ur".
Selv savner jeg mit konfirmations ur, som var en Certina med to blå toner i skiven, rød sekundviser en lidt kantet kasse af børstet stål.... forlist et eller andet sted og meget savnet i samlingen!
vh Baun
•
Jeg havde dig lige nøjagtig i tankerne da jeg gav min "pro" i bytte. Dit råd om at beholde ens første rigtige ur, har jeg nikket bekræftende til når du har skrevet det i diverse tråde herinde!
Men du har sikkert ret, hvis jeg engang får råd vil jeg nok fortryde at jeg ikke tog mig råd nu!
Men jeg fortryder bestemt ikke at jeg fik dette smukke ur der nu pryder min arm.
Omega rykker!
Rigtig god weekend, det er flash tid for venstre poten i disse julefrokosttider!
Speedy
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Speedy
Du kan altid finde en speedmaster professional igen, da der er rigeligt på markedet af dem, og da de stadig laver dem bliver den nok aldrig sjælden.
MVH Peter
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Vi taler ikke om et eller andet speedmaster magen til det jeg havde - Vi taler om netop det ur som jeg købte første gang - og som jeg kiggede på 100 gange om dagen hver dag, de første dage. Og som jeg trak op - og synes det var sjovt - Og som jeg viste mine venner som undredes over at jeg havde givet en bondegård for et ur med plastikglas.
Et magen til vil selvfølgelig give asosiationer, men du vil altid vide at det "kun er magen til". Ikke fake - men heller ikke "det ur jeg havde".
vh Baun
•
Jeg er egentlig enig med Jer begge. Enig med Baun i at det selvfølgelig aldrig bliver netop det ur som jeg har snakket så meget om og som har åbnet øjnene på flere af mine venner ifht. urverdenen.
Men på den anden side har jeg det ikke sådan at det bare var det helt rigtige, men alligevel dog det første!
Jeg tror nu nok at jeg får en "pro" igen, næste gang vil jeg nok bare have et der er i endnu bedre stand (og gerne en cal. 321) end det jeg lige har solgt.
Og så kan man jo altid snakke om det første, se på billeder, måske får det endnu større "værdi" netop fordi jeg ikke har det mere end hvis jeg havde haft det stadigvæk.
Men det har været en sjov og tankevækkende udvikling af denne tråd, tak for det Baun.
Ps, Jeg savner ikke min første bil, selvom jeg pudsede og polerede den flotte Citroen GS fra 1976 næsten dagligt. Men det er rart at tænke på den i ny og næ!
God weekend til alle!
Speedy
•