Et par hurtige knips af et nyt ur
#1
Hej

Har lige leget lidt med midt gamle kamera og et nyt ur, som jeg har købt.

Uret er et Certina Podium Automatik - lækker tobaksbrun skive og rem.
Uret er med antirefleks behandlet safirglas og er 100 mm vandbeskyttet.
Værket er en velkendt arbejdshest nemlig ETA 7750, her er der ikke gjort ret meget ved værket udover graveringen på rotoren. Værket har stort set den finish. som ETA leverer dem med.
Man får meget for de 7600,- som uret koster.

Jeg skal nok lege lidt mere med lyset det er ikke helt optimalt. Lyset kommer fra et neonrør, selvom kameraet er indstillet til dette er farverne ikke optimale.

Er der andre der tør poste deres 'mesterværker' ???

Hilsen
Tommy

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
#2
Helt enig Tommy.... og tillykke med uret

Der er virkelig meget ur for pengene. Så giver det mening at købe er ur med ETA 7750.

Design mæssigt gør Certina det flot og jeg tager hatten af for gode velkendte og velrenomerede firmaer som Certina og Tissot stadig laver et gedigent produkt som enhver kan være tilfredse med. Jeg har før sagt det. Tissot og Certina leverer en finish og kvalitet som sagtens kan konkurere med dyrere brands, når vi taler om deres bedre ure.

Det undrer mig at disse 2 Schweiziske mærker ikke får mere omtale og anerkendelse her på Vintage forum - for også på Vintage siden er der mange super ure til atraktive priser - historie, kvalitet og ægte klassisk urproduction taget i betragtning!

vh Baun
Svar
#3
Vil give Baun helt ret. I dette prisleje kommer Valjoux 7750 til sin ret og giver masser af value for money. Flot ur til en god pris og historien er også god.
Men glasbagkassen burde de nok have haft lidt mere respekt for og undladt. Som du selv nævner er værket mere arbejdshest end en horologisk skønhed. Men omvendt altid sjovt at se hvordan tingene fungerer.
Tillykke med uret!

/Mads
Svar
#4
Virkelig gode billeder - og et rigtigt flot ur!
Svar
#5
og så kan en arbejdshest også godt være køn - det er en Land Rover også - selvom den ikke ligner en Porche.

Jeg tror også mange købere i dette prisleje simpelthen er fasinerede af at der overhovedet ligger sådan en gang mekanik i et ur.

Jeg husker stadig første gang en kammerat åbnede et mekanisk ur med en saks (af alt) - det var smukt og fantastisk med alle de små dimser og tandhjul. Aner ikke hvilket ur det var, men som sagt jeg husker det! Jeg var vel 12 år - og hjemme var jeg blevet lært at et ur var noget man skulle passe på. Det kunne slet ikke falde mig ind at åbne ind til det allerhelligste!

Jeg har stadig lidt af det nu - åbner kun i nødstilfælde et ur.

vh Baun
Svar
#6
Hej

TikTak for kommentarerne. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Der kommer nok flere billeder af andre ure hen ad vejen.

Hilsen
Tommy
Svar
#7
Det er GODT nok en designbombe du har købt dig der Tommy, en æstetisk nydelse syntes jeg - tillykke med uret.

Icon_smil Sogge
Svar
#8
Rigtigt flot, og som skrevet Certina, Tissot, og for min del stadigt Eterna, laver mange flotte sager. Og så har du jo i øvrigt matchet sweatshirt og trøje med urrem og dial på billederne - så helt model agtigt. Flotte billeder.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
Flot......tillykke
Svar
#10
Helt enig John. Eterna er også en af klasikerne, hvor man får utrolig meget ur for pengene - samme kvalitet som Omega (ikke design efter min mening), men billigere.

Og så har Eterna den fordel ift. Certina og Tissot at branded i DK er en anelse mere "class" simplethen fordi det ikke var/er helt så "Main Stream" i 60'erne - det er nok lidt det Tissot og Certina lider under - fordi de også har lavet/laver en lang række "billige" ure til det helt brede puplikum.

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: