Svar: 88
Tråde: 53
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har set at man kan få dette ur for mellem 8-10000 euro brugt. Jeg vil spørge hvornår uret er fra og om hvor "langt/gammelt" man kan overveje at købe. Uret skal være i gul-guld.
Jeg kan forstå at urværket først blev forfinet af AP fra JLC og de siden hen selv har lavet urværket----eller er jeg helt rundtosset?
Er bagkapslen på skruet, eller hvad?
Uret er elegant og som tidligere nævnt af Gjødesen og Jones får man tilsynedeladende en del mere for pengene end ved de "billige" PP.
Venlig hilsen
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg mener uret kom frem i sen 80´erne ca. Om du køber et næsten nyt eller 20 år gammelt er ligegyldigt. Det vigtigste er standen og om det er blevet serviceret af AP kyndige folk. Et ur som dette er så sublim håndværk og kvalitet, at 20 år er underordnet hvis det er passet godt. Så hellere et ældre velholdt frem for et nyere misvedligeholdt. Se dig godt for, da det kan blive temmelig bekostelige, hvis noget skal udbedres hos AP. De kender priserne på service og det kan snildt løbe i 10-15 kkr. på et perpetual
Når det så er sagt kan jeg kun gentage at det er mit "best buy" i Perpetual Calendar kategorien på brugtmarkedet. Værket er rigtig nok cal. 2120 med et tilføjet evighedskalender modul. Tidligere JLC 920 ebauche men nu overtaget af AP. Dette værk er en tand finere end eksempelvis JLC´s Perpetual Calenders i Master serien, som er baseret på JLC 889. Desuden er AP´en i guld, hvor man hos JLC kun får et i stål for omkring 8.000 euro. Så AP har både finere værk og i guld.
Søg på AP 2120 og JLC 920 her på forumet, hvis du vil vide mere om værket. Der er skrevet en del allerede.
Lige umiddelbart vil jeg ikke mene der er nævneværdige konkurrenter til AP og JLC i under 10.000 euro området.
Mads Gjødesen
•