Ny i faget
Kære brugere af vintageure.dk

Jeg er en 20-årig ung knægt med en stadigt stigende interesse for forskellige armbåndsure, primært de "moderne" Schweiziske ure.

Mit spørgsmål til Jer går på, hvilke bøger der for mit vedkommne kunne være lærerige og samtidig interessante at læse. Mærker som Rolex og TagHeuer er hovedsageligt det der vækker min interesse mht. eventuelle fremtidige køb, men jeg kunne godt tænke mig at kende lidt mere til Schweiziske armbåndsure og urværk generelt, lidt historie og udvikling gennem tiderne.

Dette skal dog kunne være lidt hyggelæsning og altså ikke 10.000 siders effektive studier i urværk genem tiderne.

Har set bogen "Wrist Watch Annual 2007" og ville ligeledes høre om dette kunne være interessant læsning til prisen?

På forhånd tak, mvh Lars
Svar
Mht. bogen - brug den som et opslagsværk.......ala MCRevyen. Super ting. Og en anden ting - lad være med at tage dig af, at andre "saints" er gode til at hagle TAGHeuer ned. De har virkelig nogle seje designs. At de ikke kan præsterer 100% in-house ting, bør ikke gøre, at man ikke handler efter hjertet. Just my 5 cents......
Svar
Wrist Watch Annual er vejen frem, hvis man er helt "grøn". Her er alle velansete mærker repræsenteret og ligeledes en del værker.

Når du så kan den uden ad, kan du kaste dig over den mere "langhårede" litteratur (de 10.000 siders du omtaler Icon_e_wink ). Der er også en række artikler her på siden og timezone. Ellers er det bare at surfe rundt på nettet og suge til sig på div. fora.

Har du specifikke spørgsmål så smid dem her på forumet. Så kan vi sikkert hjælpe.

/Mads
Svar
Hej

Hvis du ønsker noget på dansk er der, The Best of Schweiziske armbåndsure, rimelig god absolut ikke perfekt, da der mangler en del gode urmærker, og så er der også urmærker der absolut ikke er interessant for en nybegynder for eksempel Roger Dubois, men alligevel rimelig god læsning for en nybegynder.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)