Vintage ur...
uret er 34 mm i diameter og 12.5 mm i højden - automatik og datofunktion fylder jo lidt i højden.

Jeg har ikke båret uret ret meget, men nok til at kunne sige at det er rart at have på. Lidt tungt af et lille dressur at være, 80 g, men let ifht. moderne sprorture, som nok typisk ligger mellem 100 og 150 g - mit Seamaster 120 Automatik vejer 130 g.

Højden generer heller ikke - det ligesom den lidt buede bagside gør at bagsiden ikke klistrer og det buede glas ifbm. den beskedne diameter får skjorteærmet til at glide ned over uden problemer.

Lænken er betydelig kraftigere end på mine Constellations. Måske for at understrege det bare lidt mere sportige ved en Seamaster end ved en Constellation!

Det der med logoet i glasset skal jeg lige arbejde på, det er et godt spørgsmål!

vh Baun
Svar
jeg har undersøgt det med logoet ved at spørge Omege - Efter 1950 har alle Omegaer med plexiglas logoet. Se svaret:

Dear customer,

Thanks for your message and interest in our Brand!

Following to your inquiry and according to our archives, we can tell you that since 1950, all the plexi glasses, acrylic, is replaced at the beginning of the Sixties by glasses in hésalite (but not those out of mineral glass or sapphire), are engraved in their centre of a small sign Ω.

Hope this information we’ll be helpful

Sincerely regards,

Alain Monachon

OMEGA MUSEUM - Vintage Information

OMEGA SA
RUE STAMPFLI 96
2500 BIENNE 4
SWITZERLAND

T. +41 (0)32 343 92 71
F. +41 (0)32 343 98 70
Svar
Tak det er jo en god info at have når man skal gøre det siste med for at få dem originale - hvis man vil
vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Bare en tak for de pæne ord om mig med hensyn til istandsættelse af et meget sjældent og flot vintage Omega ur.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)