At italienere er ur-gale viste jeg godt men alligevel ....
#1
Er netop hjemkommet fra en rejse til det sydlige Italien - et område som traditionelt er anset for fattigt og underudviklet - hvilket det stadig er, set i forhold til f.eks. Milano.
Men ellers var der nok at se på:

1) Det startede allerede i flyet fra Rom til Bari, hvor forretningsmanden bag mig bar en Sub T/T.

2) I ankomsthallen var en lille butik med et større udvalg af de nyeste Zenith modeller end jeg mindes at have set i Kbh. Icon_cool

3) Den by jeg boede i lå ca. 120 km syd for Bari, og havde vel 20.000 indbyggere. Her lå i hvert fald 3 ur-forretninger med Rolex og JLC. Én butik havde både Rolex, JLC, TH, Omega, Zenith og Longines i sit display.. mums.

4) Så i hvert fald 2-3 forskellige ur-magasiner i kioskerne, bl.a et som hedder OM, som bl.a refererede udførlig fra Antiquorums seneste auktion.

5) Så flere kvinder - både yngre og de lidt ældre som gik med Rolex GMT, Sub etc.. på armen. Sejt !

6) Jeg kører på et tidspkt. ud af en øde landevej. I vejsiden de sædv. reklameskilte for Parmalat, ost, biler og hvad ved jeg. Og lige pludselig står et reklameskilt for Ulysse-Nardin !!

Selv om vi er i Italien, sætter man vel ikke reklameskilte op langt ude på landet, hvis man ikke forventer et salg, og de 3 butikker i den by jeg boede i, skal jo også sælge uden for turisk-sæsonen.

Jeg er lidt imponeret, og har nu en grund mere til at holde af italien - ud over motorcyklerne, maden, bilerne, tøjbutikkerne, livsstilen etc.
Svar
#2
Hej

Italien er også verdens største marked for luksusure, I Italien er det meget normalt at man har et dyrere ur end den bil man kører i.

MVH Peter
Svar
#3
peter Skrev:Hej

Italien er også verdens største marked for luksusure, I Italien er det meget normalt at man har et dyrere ur end den bil man kører i.

MVH Peter

Det kan du bilde mig ind - med de skrammelkasser de kører rundt i Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)