En nybegynder søger råd
Jeg har (efter længere tids overvejelser) besluttet at købe mig et "rigtigt" ur. Jeg er kommet frem til den konklusion, at det skal være et Rolex. Enten en Seadweller eller en grøn Sub. Og her slutter min viden faktisk - har naturligvis googlet som en gal, og læst og suget til mig på både denne hjemmeside samt andre.

Kan jeg få et par gode råd med på vejen fra alle jer eksperter? Lidt tommelfingerregler om pris, hvem er "anerkendte", etc. etc. Jeg vil helst handle på Sjælland - men er dog indstillet på at køre længere, hvis nødvendigt.

Det er trods alt lidt af en investering, og det skulle helst gerne have en happy ending.

På forhand tak fra en håbløs nybegynder.
Svar
Palle Skrev:Jeg har (efter længere tids overvejelser) besluttet at købe mig et "rigtigt" ur. Jeg er kommet frem til den konklusion, at det skal være et Rolex. Enten en Seadweller eller en grøn Sub. Og her slutter min viden faktisk - har naturligvis googlet som en gal, og læst og suget til mig på både denne hjemmeside samt andre.

Kan jeg få et par gode råd med på vejen fra alle jer eksperter? Lidt tommelfingerregler om pris, hvem er "anerkendte", etc. etc. Jeg vil helst handle på Sjælland - men er dog indstillet på at køre længere, hvis nødvendigt.

Det er trods alt lidt af en investering, og det skulle helst gerne have en happy ending.

På forhand tak fra en håbløs nybegynder.

De nue priser er henholdsvis 35.000 kr. for Sub'en og 36.600 kr. for Sea-Dwelleren.
Jeg ville til en hver tid vælge Sea-Dwelleren, hvis jeg stod i din situation.

Klarlund på Vesterbrogade burde være et fint sted for dig at handle.
Svar
jeg havde tænkt mig at købe brugt??
Svar
Prøv at følge med på til salg siden, der er tit Rolex til salg.
Den grønne sub er vist sjælden som brugt - endnu.

Ellers prøv
Mywatch - Bjarne har mange spændende ure, men jeg ved ikke om han har Rolex for tiden.
Copenhagen watches - Morgan har vist mange Rolex til salg, nye som brugte.

3 butikker der handler med brugt:
Mølbak
Krognos
Mads Laier

Der er link til alle på forsiden af Vintageure.dk

God jagt og skriv gerne hvad det ender med

Mvh

Henrik
Svar
De to nævnte ure minder jo egentlig meget om hinanden. SD'en er dog højere og vil virke tungere.
For mig at se er det et spørgsmål om hvilken én der sidder bedst på håndledet og så udseendet. Det er muligt LV'en taber mindre i værdi (%) over tid fordi den har haft en kortere produktionstid.
Personligt bryder jeg mig dog ikke om "forstørrelsesglasset" over datoen og slet ikke den grønne krans på LV'en. Pudsig farve de har valgt.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Personligt bryder jeg mig dog ikke om "forstørrelsesglasset" over datoen og slet ikke den grønne krans på LV'en. Pudsig farve de har valgt.
Mvh
Klaus
Den der "pudsige grønne" som jeg faktisk synes er ret OK, har den ikke en eller anden historisk baggrund i en gammel produktion som tidlig submariner - frogman?

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

submariner sidder bedre på håndleddet end seadweller pågrund af højden men køb den du bedst kan li`16610 lv holder nok prisen bedst.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)