Union Glashütte
#1
Har netop været i Berlin, hvor jeg så nogle lækriteter fra Glashütte Original og Union Glashütte. Går netop og overvejer at anskaffe mig en Union Chronograph fra slutningen af 90'erne. Er der nogen, der har erfaringer med sådan en svend?
Svar
#2
Jeg har også kigget på Union, men jeg har ikke nogen erfaringer. Værkerne er de samme som ligger i Glashutte original, dog er Glashutte Original med en noget finere håndfinish, hvor Union er 'lige fra maskinen'. Jeg har et Glashutte Senator med den gamle caliber 39, der er bygget over Spetzmatic fra før muren faldt. Jeg har hidtil ikke haft noget at udsætte på det. Faktisk er det et rigtigt lækkert ur. Denne caliber sidder også i de fleste Union, hvor den hedder cal 26, så vidt jeg husker.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#3
Det jeg var bange for var, at der muligvis stadig brugtes gamle DDR værker i de tidligere modeller. Er disse værker af høj kvalitet eller at sammenligne med, hvad russerne præsterede i 80'erne?
Svar
#4
Nå nu har jeg betalt for den, og den kommer formentlig lørdag, så jeg er spændt på at se den live. Der er tale om en Chron fra 97? med både lænke og original croc. rem.
Svar
#5
Her er et billede.

İmage
Svar
#6
Jeg vil mene at selv om urene var fra perioden under DDR, så ville de stadig ligge i højere kvalitet end de russiske værker IMO.

I rusland havde de de hverken evner eller arbejdskraft, til at udføre flotte, "high end" værker.

I Glashütte havde de både evner, maskineri og arbejdskraft til at udeføre flottere værker -Det betyder selvfølgelig ikke at de gjorde brug af evner osv. Icon_question

Så jeg ville ikke være så bange...

ps. Pænt ur, jeg kan godt lide det!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)