Hvor køber man ny Sub. på nettet?
Ingen grund til at sable SMwatches helt ned - jeg købte i forsommeren et lækkert Sea-Dweller hos Markus, og har kun oplevet kanon service fra deres side. Hurtige og venlige svar.

Garantibeviset er stemplet af Unión Suiza i Barcelona - iøvrigt en super lækker og fed forretning, som jeg har besøgt et par gange. (og, som er autoriseret Rolex-forhandler)

Har endvidere medbragt beviset i forbindelse med at få justeret lænken hos Ragnar i Odense, som smilende udførte servicen. Det var højst sandsynligt unødvendigt at medbringe garantibeviset, men ikke desto mindre så de det, og det føles jo meget godt Icon_e_wink

Mht. prisstigninger har jeg hørt med sikkerhed at de stiger 4-8 % i Norge.. relevant, eller.. Icon_e_biggrin
Svar
mdk Skrev:Ingen grund til at sable SMwatches helt ned - jeg købte i forsommeren et lækkert Sea-Dweller hos Markus, og har kun oplevet kanon service fra deres side. Hurtige og venlige svar.

Garantibeviset er stemplet af Unión Suiza i Barcelona - iøvrigt en super lækker og fed forretning, som jeg har besøgt et par gange. (og, som er autoriseret Rolex-forhandler)
...

Jeg kan helt tilslutte mig Mdk's indlæg, mit Rolex var blot købt i Italien og var en GMT.
God service, hurtig respons og naturligvis udfyldt garantibevis fra en Aut. Rolex forhandler...
Anyway de seneste indlæg om Panerai og nye ejere af Smwatches giver mig dog anledning til at overveje om jeg fremover vil handle "Grey Market"
Svar
Når man læser at MSW i de to indlæg har haft garantibevis fra forhandler i Spanien og Italien - så giver det da lidt mere fornuft med afsendelse fra EU - for hvorfor skulle han ikke tage dem hjem til Italien (postbox or whatever) hvis han alligevel skal derned for at sende. Schweiz til Italien er jo ikke nødvendigvis ret langt.
Det lyder lidt fjollet han skulle snyde i moms ved at tage et ur fra Italien eller Spanien og ind i Schweiz for derefter at tage som smugler over grænsen til Italien igen, for at snyde momsen.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har handlet med Markus flere gange og alle gange har garantibevisne været udfyldt korrekt. Urene er kommet fra Italien eller Tyskland. Og altid rigtig god service og hurtige svar hvis jeg har spurgt om noget. Fakturaen måtte jeg dog rykke for og blev først sendt ca. 3 uger efter levering af uret.

mvh
Henrik
Svar
Tingene begynder at hænge samme for mig, men jeg kan tage fejl - hvis andre oplysninger dukker op.

Rolex ønsker at holde faste liste priser, til gavn for sig selv og sine forhandlere, ud fra at der er stor efterspørgsel

Bland de autoriserede Rolex forhandlere findes "brådne kar" i Rolex terminologien. De ser, at de kan holde prisen oppe på liste pris for de ure de sælger til lokal markedet, men også at de kan sælge nogle ure helt uden for deres normale kundekreds - og der betyder det ikke noget at de skal give stor rabat, det smitter ikke lige af på dem.

SMW (SM watches) udnytter at disse forretninger i Barcelona, Italien, Tyskland m.m. er villige til at sælge til ham. De får får volume og skader ikke deres egne lokale priser mener de, og kan være glade bare de tjener et eller andet de ellers aldrig havde fået tilgang til

De sælger så til SMW til LANGT under deres egen normale pris, så SMW kan få fortjeneste og stadigt sælge biligere, og de skader ikke prisen i deres egen lokale forretning.

Det er helt almindeligt i forretning, at man aldrig sænker prisen til sine normale kunder, men altid vil sælge med bare en bitte lille fortjeneste, hvis det er ren ekstra forretning til kunder man ellers aldrig når.

Sjovt nok at følge.

Visse af disse Rolex forhandlere vil sikkert føle lidt ubehag hvis de overfor Rolex blev konfronteret med en større mængde garantibeviser som kom via SMW men også på toppen af det, via f.eks. en Dansk Rolex forhandler - så tre led, den autoriserede i f.eks Barcelona som åbenbart har underskrevet, SMWatches og en så Dansk autoriseret uret er indleveret til. Klart at den sidste føler sig som part i et circus

VH John
Besøg min blog om ure!
Svar
Hos Mc Mortensen i Herning er priser på Rolex steget. Et sub. 16613, der før kostede 50500,- er steget til mener jeg 52800,- og et Datejust i guld/stål er steget fra 49900,- til 50800,-

Hilsen
Haulund
Svar
SM watches kan ikke udfylde internationale garanti beviser selv.
Men de kan sørge for at de ure som Markus "bare" sælger viddere, er udfyldt korrekt fra en godkendt forhandler.

Og det har været tilfældet de 2 gang jeg har handlet med ham.

Markus er en "grey market" forhandler, lige som alle andre, der kan sælge til en "god pris" i forhold til listeprisen.

Jeg har kun godt at sige om SM watches og Markus.

Med venlig hilsen
Jacob
Svar
Jeg tror mange ser SMW som sælger af nye ure på lige fod med AD. Det skal man ikke. Han er grey market dealer, som i princippet sælger brugte ure, som bare er helt nye. Også derfor man ikke får en kvitt. med. Markus er hverken mere eller mindre end os andre. Han står ikke bedre end os, og kan ikke gøre noget, hvis uret får defekter. Han har ingen direkte forbindelse til fabrikanterne som det aut. forhandlere. Er man ikke indforstået i det, bør man ikke købe af ham. Man kan ikke både forvente en god pris og samme høje service.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg tror mange ser SMW som sælger af nye ure på lige fod med AD. Det skal man ikke. Han er grey market dealer, som i princippet sælger brugte ure, som bare er helt nye. Også derfor man ikke får en kvitt. med. Markus er hverken mere eller mindre end os andre. Han står ikke bedre end os, og kan ikke gøre noget, hvis uret får defekter. Han har ingen direkte forbindelse til fabrikanterne som det aut. forhandlere. Er man ikke indforstået i det, bør man ikke købe af ham. Man kan ikke både forvente en god pris og samme høje service.

/Mads

Enig med Mads. Det gør sig gældende for alle der sælger ure på internet.

Mvh Morgan
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg tror mange ser SMW som sælger af nye ure på lige fod med AD. Det skal man ikke. Han er grey market dealer, som i princippet sælger brugte ure, som bare er helt nye. Også derfor man ikke får en kvitt. med. Markus er hverken mere eller mindre end os andre. Han står ikke bedre end os, og kan ikke gøre noget, hvis uret får defekter. Han har ingen direkte forbindelse til fabrikanterne som det aut. forhandlere. Er man ikke indforstået i det, bør man ikke købe af ham. Man kan ikke både forvente en god pris og samme høje service.

/Mads
Jeg tror du i en kort form fik det nedskrevet som er vigtigt for mange at forstå. Mange har troet SMW var som en fuldstænding normal handler - også jeg i lang tid.
Det er han ikke - det kan være risikoen værd - og det kan gå galt og ikke være det værd - det må man selv afgøre.

Det er derimod synd hvis SMW prøver at lade som om deres garantibeviser er lige så gode som de autoriserede i den sammenhæng, men man kan jo prøve at henvise til sælgeren i Barcelona eller Hamburg som iflg tråden kan stå for beviset, og se om de står ved deres underskrift, eller om det er fup - og i så fald står jeg helt af.

Grey market er helt OK når det ikke fremstår som andet. Helt IKKE OK om det lader som om det er normal garanti handel
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)