Hvad gør jeg nu...
nu man har et godt forhold til sin urmager, så kan man altid fedte sig til en måling i hans EKG (et par basser til kaffen plejer at virke, de har sgu altid så travlt, at de ikke når frokosten) Det siger utroligt meget om urets tilstand, herunder gangstabilitet om balancen ligger lige osv.

har altid fået målt de ure jeg har haft til salg, så jeg ved præcis hvordan de går når de bliver leveret....

Mikael
Svar
Hej Baun
Både Peter og jeg selv kan på vores tidskontrolapp. se hvordan uret går, der ud over kan man og så se hvordan balancen svinger, kaldet amplityde. Den viser hvordan uret har det. Så få den lagt på en af de nye digitale tidskontrolapp. og det vil vise sig hvad/hvordan uret går / har det. Du er og så velkommen til et kig i Brændstrup ved Rødding.
Mvh Lars
Svar
Min køber bor i København og jeg selv i Nyborg, så der er lidt logistik i det, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at få konstateret om det ur kan komme til at gå fint uden en fuld service (det burde det kunne når det er fra 1992 og serviseret i 2002), men nu får vi se hvad min køber siger. Jeg har tilbudt at betale det halve af servicen eller tage uret retur!

Under alle omstændigheder vil jeg sige tak for gode råd og tilbud om dåd.

vh Baun
Svar
Køber og jeg blev enige om at køber bragte uret til urmager i Kbh. og bad ham om at rette fejlen - fuld service - hvis det var nødvendigt.

Uret er nu lavet og går fint. 1200,00 kr for en rensning - og det var meget beskidt ifølge urmageren! Vi har aftalt at dele regningen

Jeg må jo så være blevet snydt i mit indkøb, for der stod:

Herrenarmbanduhr, Omega Constellation Chronometer Automatic, mit Papieren, Ref. 110180, Uhrnr. 49514978, Neupreis (1991) 1150,- DM, 2003 generalüberholt, funktioniert, Lauritz.com übernimmt jedoch keine Garantie, Lederarmband, stark abgenutzt

Med uret fulgte faktisk en kvittering fra en urmager i Hamburg (tror jeg) på service.

Generalüberholt må betyde en fuld service - og hvis det er udført i 2003 kan det vel ikke være meget beskidt nu?

Nå, men nu fungerer uret og alle er glade.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)