Ultralyds renser
#1
Er det en god ide at rense ure i en sådan? Er der forskel om om det er et automatisk eller et ur med batteri? Kan ultralyd skade værket eller er det bare mig der er overforsigtig?
Svar
#2
peter Skrev:Hvis uret er tæt kan du putte hele uret derned dog skal du være opmærksom på om der er malet tekst på uret det kan i ekstreme tilfælde forsvinde jeg har selv puttet min egen nyerhvervede rolex seadweller ned i et meget kraftigere ultralydskar med meget skrappe vædsker uden at der skete spor andet end at uret blev fuldstændigt rent, der er malet tekst på bagsiden af et rolex seadweller så du kan roligt ønske dig et ultralydskar fra mywatch.

Tillader mig lige at bruge Peters indlæg fra tidligere debat om samme emne, og han er trods alt urmager og ved hvad han taler om.

Jeg har selv nogle ultralyds kar liggende men i modsætning til Peters er de ikke så kraftige og renser kun i sæbevand.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#3
Har tidligere i dag været forbi Ragnar i Odense, uden at have set det her indlæg, for at spørge om netop det samme.
Fik her at vide, at det skulle jeg ikke på nogen måde gøre uden et prof. apparat, da det kunne risikere at skade uret. (nyt Sea-Dweller)

Til gengæld anbefalede de mig at bruge en blød tandbørste, og rindende vand.. Icon_e_biggrin
Svar
#4
Hvad er et proff apperat ?
Min kæreste er laborent og har adgang til et ultralydsapperat, men kan det tænkes at de er lige kraftige nok ?
Hun har renset sit eget TagHeuer uden problemer, men ved ikke om jeg tør give hende mit når det en dag trænger til en vask.
Svar
#5
Jeg tror at han med proff. aparat, mener et der er kalibreret til at klare ure.

Altså et af et mærke som f.eks. elma, eller L&R...

Der efter er det blevet indstillet til netop den kraft som ultralyden skal have...

Man skal jo alligevel passe på, da ultralydssvingningerne kan skade spiralen!(hvilket er ret slemt, og noget man gerne vil undgå..)

Man plejer jo at fjerne værket, inden man renser kassen i et ultralydskar...

Eller måske er det bare for at få flere kunder Icon_e_wink
Svar
#6
Jeg syntes ikke ultralyd lyder som en super ide. Desuden sidder det meste snavs jo i lænken, så den kan man jo lige smutte af, og så give den en omgang.

blød tandbørste + sæbevand er det råd du vil få fra de fleste inden for branchen.

Mvh Morgan
Svar
#7
Hvis uret er tæt nok kan jeg ikke se nogen problemer, medmindre der er malet tekst eller lignende på urkassen.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: