Roamer Anfibio
#1
HEj til jer alle

Jeg har lige fået min morfars gamle "Roamer Anfibio" ur. Han har været død i 16 år, og uret har ligget ubrugt i den tid. Jeg trak det om og stillede tiden, og nu har det kørt upåklageligt de sidste par timer. Jeg ved ikke rigtigt noget om dette mærke.

Er der en eller flere der kunne være behjælpe med nogle oplysninger? Historien bag Roamer. Hvilke klasse ligger uret i? Er det sammen med Certina, Tissot og den salgs eller hvad snakker vi om?

Glæder mig meget til at hører fra jer.
Svar
#2
Hej

Kvalitetsmæssig ligger det på linje med certina og tissot, bare lidt mindre kendt.

MVH Peter
Svar
#3
Peter har 100 % ret, men deres urkasser er mange gange bedre, hvis det er gammel model hvor det skal åbnes og værket tages ud igennem glasåbningen. Det var inden man begyndte at meter eller med Atm. på hvor vandtætte urene var. der skrev man waterproff eller resistent. Jeg har testet flere af de gamle ure med mange år på bagen, nyt glas og krone, og urene kunne bruges i svømmehaller uden problemer. Så jeg vil sige deres kasser er bedre de har jo også kun to huller, der er ingen bagkasse der skal gøres tæt.
Mvh Lars
Svar
#4
Tak for svarene.
Som sagt, har uret ligget i en skuffe gennem 16 år. Det virker fint, men det må vel trænge til at blive renset og smurt. Der er også en del ridser i glasser (også nogle dybe). Kan de pudses væk eller skal glasset skiftes? Hvad skal man forvente, det vil koste, at få det set igennem, skiftet rem og evt. glas?
Svar
#5
Hej lex.
Pris for alt det, kan jo svinge temmelig meget, og hvis fjederhusbroen er slidt, kan det komme på tale at skifte den hvis lejet ikke er et løst et, er de ofte. Evt. skal selve fjederhuset også skiftes, så er spørgsmålet om det altsammen kan fås. Vil tro det kan skaffes. Glasset kan som regel pudses, men vær opmærksom på det ikke bliver for tyndt, når der er dybe ridser.
Pris fra 1ooo,- og så ellers afhængig af hvormange dele der skal bruges eller om der skal bruges andet end glas og krone. I så fald omkring 1200,- -1500,-
mvh Lars
Svar
#6
Tak for svaret igen

Jeg er nu kommet så langt med uret at jeg har fået det pudset op, og fjernet ridserne væk fra "glasset".

Bag på uret er det en hel del tal, jeg er ikke sikker på hvad alle tallene er, neb der er boget der hedder: MOD 414-1120.003. Kunne man ikke forestille sig at det er ref nr. på denne model. Jeg har været på Google for at finde noget om uret. Hvor gammelt det er osv. Men jeg kan ikke finde noget. Er der nogle af jer der kan oplyse noget om uret/modelen eller hvor jeg kan finde øvrige oplysninger.

Jeg overvejer at få en rally rem på det. Altså en rem med 3 store runde huller i remmen. Hvad er jeres mening om dette?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)