Spam vs. medlemskab af Vintageure
Jeg ved ikke med jer andre, men jeg er ved at være godt tosset over
alle de spam indlæg som kommer her på sitet Icon_evil Icon_evil
Var det ikke på tid at gøre op med gæsteindlæggene, simpelthen
for at umuliggøre alle de spamindlæg. Alle andre ursites rundt omkring
i verden kræver alle at man melder sig ind og de har sgu' aldrig de
problemer med spam!

Icon_exclaim leJ
Svar
Jeg har selv tænkt samme tanke!

Er også ved at være godt træt af spam indlæggene!

Jeg kan ikke se nogle problemer i at fjerne gæstebrugerne, men måske er der nogle der kan forklare mig, hvorfor man ikke skulle gøre det?
Svar
Men rent faktisk har vi her at gøre med proff. spammere som har gjort en forretning ud af at spamme forums.

Og de registrerer sig - højest sansynligt automatisk, så det er ret svært at stoppe.

Jeg sletter både brugere og indlæg hver dag.

Med venlig hilsen

Jan Kirk
Svar
kunne man ikke lave en kode som man skulle bruge for at oprette sig som bruger. denne kode kunne man så læse på vintageures hjemmeside. derved kan spammere ikke få adgang.
Svar
np Skrev:kunne man ikke lave en kode som man skulle bruge for at oprette sig som bruger. denne kode kunne man så læse på vintageures hjemmeside. derved kan spammere ikke få adgang.

Jeg ved ikke om det ville virke, men tror at man burde kunne gøre det sådan at for at poste på vintage ure skal man enten være registret fuld ud som medlem = man afleverer sin email adresse i det mindste. Det er ingen 100% garanti, men hjælper en del - eller - man kunne måske som gæst få mulighed for at få en auto-genereret kode for at kunne poste.

Koderne skal naturligvis sendes til folks email, og derefter skal de aktivere sig via et link (som normalt registrerer IP). Lidt besværligere for gæster, men de kan stadigt være med uden at skulle give navn osv, bare en email adresse som kun sidens fædre har.

Det er professionelle no doubt, men jeg har faktisk aldrig set på et eneste andet forum, timezone, Ebay, watchUseek og hvad ved jeg, så enten har de været heldige (trods størrelsen) eller også viser det at deres registrering stopper det.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Kunne man ikke gøre som flere andre steder, at godkendelse skal gives via en admin og ikke som automatisk godkendelse.
Ved det kommer til at kræve mere arbejde for jer der passer dette site, men det ville da ryde på i alt det spam.

Blot en strø tanke
Svar
Der skal bare laves sådan at man SKAL være bruger for at poste.. Og hvis folk er interreseret i at være med i en debat, så vil folk også godt bruge de 5 mins det tager at lave en bruger..

Længere er den jo sådan set ikke.. Icon_e_smile

- Martin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: