Præcision? Hvor meget afvigelse må et ur have
Jeg købte for et par måneder siden et Omega Seamaster 300M GMT med caliber 1128 værk i Italien.

Jeg er dog ikke helt glad for præcisionen, da det som minimum taber 15 sekunder pr. dag, og på dårlige dage taber op til en minut.

Da det er et nyt ur, og har automatikværk, så er jeg klar over, at der vil forekomme afvigelser, men hvor meget må et sådan ur have?

Og hvad kan jeg gøre ved det?
Svar
psorensen Skrev:Jeg købte for et par måneder siden et Omega Seamaster 300M GMT med caliber 1128 værk i Italien.

Jeg er dog ikke helt glad for præcisionen, da det som minimum taber 15 sekunder pr. dag, og på dårlige dage taber op til en minut.

Da det er et nyt ur, og har automatikværk, så er jeg klar over, at der vil forekomme afvigelser, men hvor meget må et sådan ur have?

Og hvad kan jeg gøre ved det?

Så meget må det ikke have.
Du kan få det justeret hos en urmager.
Svar
Det er nemt at svare på, FÅ DET JUSTERET DER HVOR DU HAR KØBT DET...
Det burde går betydeligt mere præcist.

Mvh Lars
Svar
Dit Omega bør holde sig indenfor en afvigelse på mindre end 10 sekunder i døgnet - og lidt mindre målt over fx. 14 dage.

Enhver urmager bør kunne justere lidt på det. Hvis du har målt det over en periode og kan sige noget præcist om afvigelsen er det lettere for ham.

Jeg tror det Lars prøver at sige er, at hvis du havde købt uret i Danmark ved en forhandler - havde denne forhandler foretaget justeringen uden beregning, nu kommer du formentlig til at betale lidt for det.

Men så kan vi jo sige til Lars, at det nok stadig sagtens kan være en endog særdeles god forretning, ikke at købe hos en forhandler i Danmark.

vh Baun
Svar
Tak for hjælpen - jeg finder en god urmager i København, som kan se på det.

Om det koster en smule opvejes sagten af, at jeg har sparet 6000,- på at købe uret i Italien.
Svar
Om det koster noget er jeg nu ikke sikker på, men mere det med købsoplevelsen/servicen efter købet. Jeg ville nok ikke tage noget for det hvis det var mig der skulle regulere uret, og slet ikke hvis jeg så fik at vide det regulerede 14sek forkert om dagen målt over 3 uger. Så er det lige at gå til.
En tilfreds kunde, kommer igen...
Mvh Lars
Svar
Hvis uret er købt hos en aut. Omega handler, er det bare at få det justeret hos en aut. Omega handler i DK. Der er worldwide garanti.
Så har du papirene i orden, og købt det fra nyt er justeringen uden beregning. Men husk det skal være hos en Omega forhandler.

Mads Gjødesen
Svar
Min nærmeste urmager Klarlund v/hovedbanen justerede uret uden beregning.

Fin service.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)