Præcision på SD købt ved SilverMagic og andre spørgsmål!
#1
Hejsa, jeg købte et SD ved silver magic for ca. 14 dage siden, og har nu konstateret at det vinder ca. 8-9 sekunder i døgnet. Er det iorden! En anden lille ting som undre mig var at jeg ikke fik en faktura med, har i andre eller ikke fået det! Den sidste ting jeg bed mærke i var at på fragtbrevet stod at pakkens indhold havde en værdi på 1 euro, hvilket er noget SilverMagic selv påfører, temelig sikkert for at spare 100 kr. i fragt ved værdi forsendelse men så er han da også på røven hvis det bliver væk i forsendelsen. Burde jeg få tjekket om det er ægte ved en dansk forhandler, kan se mange har handlet med ham men har nogen fået tjekket ægtheden i uret! Sidste spørgsmål er hvad koster det at få justeret ved en Rolex forhandler i DK og hvad med garanti hvis uret går i stykker kan man så gå til en dansk forhandler eller vil det i det tilfælde skulle sendes tilbage til Markus ved SM
Mvh Kenneth
Svar
#2
Mail til Markus og han sender en kvittering. Fragten har længe været hans svage punkt. Jeg har modtaget ure fra ham, hvor kureren havde stille pakken på min trappe 10 meter fra offentlig vej og synlig for enhver som kom forbi. Heldigvis blev den ikke taget.
Du kan få dit nye SD "trimmet" hos din lokale Rolex dealer. Om det koster noget, er vel i dette tilfælde op til forhandleren. Havde du købt det hos dem er det med sikkerhed UB. Jeg tvivler nu også på du skal betale for det i denne omgang. De er pålagt en meget meget streng servicepolitik. Så med en høflig opførsel og villighed til at betale tror jeg du slipper. Så vender du sikkert også tilbage senere når det skal serviceres.
Du skal ikke være bekymret for om uret er originalt. Det vil jeg garantere uden at have set det. Markus er "one of the good guys".

Mads Gjødesen
Svar
#3
Det undrede mig lidt, at Mads ikke skrev, at du nok skal gå med uret nogle få måneder før du kan regne med præcisionen.

Mads, er det en gammel skrøne at ure skal "gås til"? Det bliver ofte nævnt både her er på udenlandske fora. Eller er det et af de emner, som folk bare ikke kan blive enige om?

Angående tjek andetsteds end den originale forhandler, så har jeg helt problemfrit og uden beregning været hos PK med småting på Rolex'er købt medens jeg boede i USA.

/Bjørn.
Svar
#4
der er vel worldwide garanti så det kan vel indleveres alle steder Icon_e_wink

og uret ER ægte!!!!!
Svar
#5
Anonymous Skrev:der er vel worldwide garanti så det kan vel indleveres alle steder Icon_e_wink

Det forudsætter at certifikatet er stemplet af en autoriseret forhandler, ellers virker garantien ikke.
Svar
#6
bjorn_e58 Skrev:Mads, er det en gammel skrøne at ure skal "gås til"? Det bliver ofte nævnt både her er på udenlandske fora. Eller er det et af de emner, som folk bare ikke kan blive enige om?

/Bjørn.
Jeg vil i alle fald gerne bakke skrønen op. Et nyt ur skal gå til, og det samme skal et som har været til service.
Jeg kan f.eks hente et ur fra service hos Mølbak, som på sin winder ser det gå med 2 sek +/- om dagen, men efter at have gået normalt med det i ex 3 uger, så ændrer det sig lidt, og så er det at man kan stille det præcist.
I øvrigt synes jeg 7 sek om dagen er ret rimelig selv for et Rolex, over længere tid er det i alle fald hvad man kan vente. Medens det "gås til" kan det både blive dårlige i forhold til det nuværende, og blive bedre, man ved det først efter 3 ugers tids dagligt brug - efter min erfaring med mange ure.

Det har givet noget at gøre med at uret kan gå forskelligt afhængigt af hvilke positioner det befinder sig mest i, ligesom det ex. kan have påvirkning om man om nattet har det liggende med kronen nedad, eller bagsiden nedad.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
Tak for alle jeres svar, Jeg bærer mit ur alle 24 timer i døgnet, morgen, middag, aften, nat, i badet osv....mit ur er jo købt for at skulle bruges...Smiler..Icon_e_smile Icon_e_biggrin Så min konklusion må være at jeg venter 14 dage så er uret 1 mdr gl. og jeg må da gå ind til Knud Petersen i Århus og få det justeret efter mit forbrug. Men forstår ikke rigtigt at det skulle have nogen virkning om man har det på eller om man lægger det fra sig om natten og gør man det sidste så hvordan man lægger det på natboret! Skulle det have en betydning???

Jeg må jo engentlig sige at jeg ikke er imponeret da mit sidste seiko ur til kun 300kr importeret fra Kina gik ligeså fint, hvis altså 7 sek. om dagen er fint! Det er jo en anden prisklasse 26000 kr. Men det er jo selvfølgelig heller ikke det stor problem en gang om ugen at indstille det igen!

Med venlig hilsen


Kenneth
Svar
#8
Bjg Skrev:Tak for alle jeres svar, Jeg bærer mit ur alle 24 timer i døgnet, morgen, middag, aften, nat, i badet osv....mit ur er jo købt for at skulle bruges...Smiler..Icon_e_smile Icon_e_biggrin Så min konklusion må være at jeg venter 14 dage så er uret 1 mdr gl. og jeg må da gå ind til Knud Petersen i Århus og få det justeret efter mit forbrug. Men forstår ikke rigtigt at det skulle have nogen virkning om man har det på eller om man lægger det fra sig om natten og gør man det sidste så hvordan man lægger det på natboret! Skulle det have en betydning???

JA! Det har stor betydning. Der kan være rigtig mange sekunders forskel på, hvordan uret lægges på bordet om natten. Tyngdekraften har jo indvirkning på uret og alt efter om det lægges med bagsiden nedad eller det lægges på siden (eks. med kronen op eller ned) så påvirkes det forskelligt. Det kan man tydeligt se på COSC-papirerne, når de følger med et ur (denne test bliver så ikke lavet på SD).

Hvis du går ind til feks. Knud Petersen kan de måle (hvis de gider) uret i forskellige positioner. Så kan I feks. komme frem til, at hvis uret lægges på siden med kronen opad, så taber det feks. 5 sekunder på en nat. Hvis du så trækker det fra de (måske) 7-8 sekunder det går for hurtigt om dagen, ja så ender du netto med, at det kun vinder 2-3 sekunder pr. døgn.

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
Svar
#9
Det skyldes at balancen og lejer påvirkes forskelligt afhængigt af om uret ligger på hovedet eller ryggen eller på siden.

Mange finere ure - muligvis også dit, har et såkaldt COSC Certifikat - du kan google efter COSC for den fulde forklaring.
Rolex anvender det til ca 65% af sine ure, og du kan se om du har COSC certifikat til dit, jeg kan ikke meget om Rolex

Basis er at de testes uden rotor (til automatoptræk) ved 23 grader med kl 6 op, og så med kl 12 op, - med 3 op og kl 9 op med skive ned og op og til slut i højere varme og i kulde, og så skal det overholde en række specifikationer.

På værket vil stå adjusted to 5 positions and temperatur, men jeg har svært ved at få det til 5 positioner, jeg synes det ligner 6, men det er der givet nogen her der kan forklare - jeg tror den første position regnes som en, men lidt mærkeligt:
kl 6 op/kl 12 op (ville jeg kalde 2 positioner)
kl 3 op
kl 9 op
glasset op
bagsiden op

Jeg får det til 6 egentligt

vh John
Svar
#10
er rigtig nok, prøv at tage et ur på og gå med uret i alle 6 positioner, så vil i opdage at en af positionerne er urelevant....
Mvh Lars
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)