Nye Rolex Modeller - Basel messen 2006 !!
Peder Skrev:Dette hér er til gengæld GUF :

http://www.watchlounge.com/wbb2/wl/threa...readid=747

Ja flot, men er jeg dum? Jeg kan ikke rigtigt se hvad der sker når ex den viser som nu f.eks står ved mellem 1 og 2 f.eks skal ned på 3 - så kommer den da at række underligt ud over firkanten - helt over datoen næsten - og de andre må vel have tider da de er inden for og andre uden for - jeg må tænke forkert, for det synes jeg da vil forstyrre det ellers flot design?

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
- Den bedste nyhed for mig er, at der ingen ændringer er til Sub og SD. Jeg er nervøs for, at deres tur kommer med polerede midterstykker ligesom Daytona og Yachtmasteren. For mig at se en meget uheldig udvikling, hvor lækre Rolex sportsmodeller bliver mere og mere "glinsende" smykkeure.......

Vh. Claus
Svar
hannover_dk Skrev:
Peder Skrev:Dette hér er til gengæld GUF :

http://www.watchlounge.com/wbb2/wl/threa...readid=747

Ja flot, men er jeg dum? Jeg kan ikke rigtigt se hvad der sker når ex den viser som nu f.eks står ved mellem 1 og 2 f.eks skal ned på 3 - så kommer den da at række underligt ud over firkanten - helt over datoen næsten - og de andre må vel have tider da de er inden for og andre uden for - jeg må tænke forkert, for det synes jeg da vil forstyrre det ellers flot design?

vh John

Hej John - jeg forstår dit point, og jeg deler også din begejstring for de ældre klassikere, som efterhånden kommer til at fremstå bedre og bedre.

Meeen - jeg synes stadig at JLC design er flot. Det har jeg nok altid syntes at det var - generelt set. Så jeg er sikkert forudindtaget Icon_e_biggrin
Det at den store viser kommer til at dække over datoen, gælder jo for en lang række ure, både kronometre og dress-ure. Hér bliver det måske forstærket af den firkantede geometri på skiven; men det gør altså ikke noget for mig.
Efter min mening forstår JLC kunsten at videreudvikle på en etableret designklassiker som Reverso, og jeg synes de balancerer hårfint mellem tradition og fornyelse. Og fornyelse skal er altså til, for ikke at dø.

Husk også at godt design oftest er det der ikke umiddelbart falder i ens smag....

Bare min mening ....
Svar
Jeg synes ikke at den store viser på noget tidspunkt skal kunne dække over datoen, og det tror jeg den gjorde på eksemplet fra JLC, og det undrer mig meget.
Jeg synes i øvrigt der heldigvis stadigt er mange urfabrikker som udvikler design godt, bare at der er blevet for meget "bling" og så er jeg lidt allergisk over for alle disse "åbne" skiver med kig til balancen, som jeg tror de naive måske får tanken ledt hen på "turbillon" på. Jeg synes det er grimt hos Zenith rent ud sagt, og jeg holder ellers meget af Zenith

Jeg synes bestemt at design skal udvikle sig, men det skal ske i samtråd med anvendelsen af emnet. Jeg er dog helt enig i at den JLC var flot.

vh John
Besøg min blog om ure!
Svar
Prismæssigt hvor ligger Zenith Defy Xtreme Open 1,000 Meters cirka?
Med venlig hilsen

Christian
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg synes ikke at den store viser på noget tidspunkt skal kunne dække over datoen, og det tror jeg den gjorde på eksemplet fra JLC, og det undrer mig meget.
Jeg synes i øvrigt der heldigvis stadigt er mange urfabrikker som udvikler design godt, bare at der er blevet for meget "bling" og så er jeg lidt allergisk over for alle disse "åbne" skiver med kig til balancen, som jeg tror de naive måske får tanken ledt hen på "turbillon" på. Jeg synes det er grimt hos Zenith rent ud sagt, og jeg holder ellers meget af Zenith

Jeg synes bestemt at design skal udvikle sig, men det skal ske i samtråd med anvendelsen af emnet. Jeg er dog helt enig i at den JLC var flot.

vh John

Ja - der ER for meget "Bling"; men John hvor mange billeder af ure med dato, kan du fremvise, hvor den store viser ikke dækker helt/delvist over datoen, når den kører forbi (ure med tallene 1-31 langs periferien og stor datoviser gælder ikke)
På langt de fleste ure med datoruden placeret klokken 3, 4 eller 6; vil den store viser da dække mere eller mindre ?
Har lige studeret billeder af et Omega Constallation Pie-Pan i perfekt stand - et design de fleste vil kalde klasssisk. Her dækker den store viser da også for datoen.

Eller er jeg helt ved siden af ...?
Svar
Peder Skrev:Ja - der ER for meget "Bling"; men John hvor mange billeder af ure med dato, kan du fremvise, hvor den store viser ikke dækker helt/delvist over datoen, når den kører forbi (ure med tallene 1-31 langs periferien og stor datoviser gælder ikke)
På langt de fleste ure med datoruden placeret klokken 3, 4 eller 6; vil den store viser da dække mere eller mindre ?
Har lige studeret billeder af et Omega Constallation Pie-Pan i perfekt stand - et design de fleste vil kalde klasssisk. Her dækker den store viser da også for datoen.

Eller er jeg helt ved siden af ...?

Nej - du har faktisk ret, den store viser dækker ofte ser jeg hos mine egne, DOG ikke så vidt jeg ved i netop PiePan HVIS den har originale visere. Viserne i PiePan må kun være i det normale - tomme -felt og ikke gå ud over det felt der går nedad (ud over timemarkeringerne). De fleste PiePan der sælges har uoriginale visere tror jeg desværre (og meget andet uoriginalt)
Men du har ret, i de fleste ure dækker viseren mere eller mindre datoen ved 3. Det er nok bare sjovt at JLC'en har det firkantede felt som jo på fotoet der startede dette er taget hvor viserne ligger præcists til kant af feltet, hvilket de ikke vil gøre i andre positioner (andre klokkeslag) JLC ser selv at det er pænt.
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)