Panerai service
har lige fået et opkald fra Klarlund idag vedr. service af mit PAM0002A!

Prisen for den service mit ur skulle ahve er 4100,- (dette inkluderer; service af værk, udskiftning af olie, tryktest, udskiftning af O-ringe, polering af kasse, lynette, kronebeskytter og sikkert en masse andres små finurligheder!!!)

Prisen er.... taget i betragtning at værket er et simpelt Unitas, endda af den ældre slags UDEN Swan neck... forholdsvis høj IMO (prøv at sammenlign med Rolex). Men så kan jeg til gængæld for lov at vente... tjah... ingen aner hvor længe.. men Panerais serice centers er kendt for at være meget langsommmelig i deres processer!

Så ja... jeg venter!!!!!
Svar
Hovsa.. den skulle være under Morten A.´s indlæg om service!
Svar
Issing Skrev:Hovsa.. den skulle være under Morten A.´s indlæg om service!

Tja
Jeg har tænkt mig at sætte mit ure igennem samme "vask".

Men så kan man jo glæde sig til at uret kommer retur. Spændende om det bliver før eller efter sommerferien du og klokken bliver forenet Icon_e_biggrin

Tak for svaret
Hilsen
Morten
Svar
ikke betænke mig sekund over at sende mit til service hos Krognos.

hva fa´n kan Panerai, som han ikke kan på et simpelt mekanisk lommeursværk?.

Mikael
Svar
Helt enig - skør pris for en unitas - selv om Panarai givet har egne pakninger - så er det urmeligt i mine øjne for en ret simpel unitas service
Krognos eller Mølbak ville ha fået mit ind med den pris
Jeg undrer mig også over den tid mange skal bruge til en service. Hvis jeg skal have bilen til service, så bestiller jeg tid, afleverer om morgenen og henter om aften. Med ure kan man ofte være uden det i 14 dag til en måned. Jeg kan forstå hvis noget svært er gået i stykker og kræver reservedele hjem, men ellers skulle man tro at urmagere kunne have en bog hvor de noterede ting ind som skal til service, og så sige, kom med den om 14 dage, så får du den igen 3 dage efter.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
De priser er da helt ud i skoven. Et urværk bliver ikke mere simpelt end Unitas værkerne. Dem kan enhver respektabel urmager servicere med bind for øjnene. Jeg mener faktisk det er de værker de øvere sig på på urmagerskolen.
Et service af et Panerai hos Kronos, Bo, who ever....kan gøres for max. 1000 kr. hvis der ikke er nogen større udskiftninger. Dog tror jeg ikke polering er med i prisen. Og så tager det ikke 3-4 mdr.
Jeg vil helt klart støtte min lokale urmager når mine pams skal serviceres.

Mads Gjødesen
Svar
Hej

Enhver urmager kan lave det service for maks 1000 kroner, jeg vil endda sige mindre det er et af de nemmeste urværker at arbejde på, enhver andenårs urmagerlærling kan lave det på maks 2 timer, da det er det værk man bruger på urmagerskolen til at øve i service af småure, det vil sige armbåndsure og lommeure, prisen jeg nævner er selvfølgelig uden reservedele.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Enhver urmager kan lave det service for maks 1000 kroner, jeg vil endda sige mindre det er et af de nemmeste urværker at arbejde på, enhver andenårs urmagerlærling kan lave det på maks 2 timer, da det er det værk man bruger på urmagerskolen til at øve i service af småure, det vil sige armbåndsure og lommeure, prisen jeg nævner er selvfølgelig uden reservedele.

MVH Peter

Men! - Peter kan man som urmager ikke komme ud i at originale reservedele ikke kan skaffes? Så som en ny krone eller nye visere.
Så man netop skal over et autoriseret værksted.(med 2 til 3 mdr. ventetid)

Hilsen
Morten
Svar
Hej Morten

Du har ret i at jeg ikke kan skaffe dele til urkassen såsom krone kronebeskytter og jeg kan heller ikke skaffe skive og visere,men alt til værket kan jeg nemt skaffe pakninger plus trykprøvning er heller ikke noget problem.

MVH Peter
Svar
er det en ETA-unitas 6497 der sidder i sån en jauert?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)