Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jonas Skrev:Jeg er en ung gut, på vej til de 21 ...
Hvor er det dog dejlig at se, at det ikke kun er os, som har kortere tid til pensionen end tiden fra det første job, der gerne vil bruge tid(!) og penge, på at købe et ordentligt ur. Jeg håber, du køber noget, du blir glad for; der ER noget ved et første rigtige ur, man køber. Den ene af mine knægte, som godt nok er lidt ældre end du, render heldigvis også rundt med et fedt ur (et Breitling

- når han VED at den gamle er til Rolex...). Men på en eller anden måde tror jeg det forpligter i forhold til en "passende" gave når børnebørnene skal konfirmeres!
/Bjørn.
•
Svar: 32
Tråde: 15
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for de gode råd.
Jeg har dog besluttet mig for at købe uret nyt og fra autoriseret forhandler. Der er tale om en forskel på "små" 2500 kr. I og med det er mit første dyre ur, vil jeg foretrække, at det er nyt.
Jeg mangler stadigvæk at høre jeres mening om værket i Seamaster 2531.80.00 modellen. Er det et godt køb, eller skal jeg se mig om efter noget helt andet?
Jeg har intet behov for GMT funktion, men Co-Axial værket lyder da interessant. Er det så meget bedre, at jeg skal glemme alt om Bond-udgaven?
Jeg har ikke den store forstand på mekaniske ure, og derfor er det utroligt svært at vide, hvad der er godt og dårligt.
Jonas
•
Svar: 138
Tråde: 34
Hej Jonas...
Jeg talte med en god bekendt i weekenden.
Han arbejder tildaglig med Omega ure, både som sælger og urmager.
Han kunne fortælle mig at der meget snart kommer en prisstigning på Bond modellen på ca 5000 kr. Så den kommer op i nærheden af 18.000 kr
Han kunne også fortælle at der var store problemer med deres co-axial værker.
De kommer også i nær fremtid med deres helt egen værker.
Det syntes jeg lyder spændende.
Så mit råd til dig er afgjort at du skal skynde dig ned og hente en Bondmodel inden den ryger i vejret rent pris mæssigt.
Kjeldsen
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Kjeldsen Skrev:Hej Jonas...
Jeg talte med en god bekendt i weekenden.
Han arbejder tildaglig med Omega ure, både som sælger og urmager.
Han kunne fortælle mig at der meget snart kommer en prisstigning på Bond modellen på ca 5000 kr. Så den kommer op i nærheden af 18.000 kr
Han kunne også fortælle at der var store problemer med deres co-axial værker.
De kommer også i nær fremtid med deres helt egen værker.Det syntes jeg lyder spændende.
Så mit råd til dig er afgjort at du skal skynde dig ned og hente en Bondmodel inden den ryger i vejret rent pris mæssigt.
Kjeldsen
Jamen så er der jo rygter om at Omega kommer på in house listen, spændende nyt! Nogen der ved mere????
vh Baun
•
Svar: 41
Tråde: 5
Citat:Han kunne også fortælle at der var store problemer med deres co-axial værker
Ah hva??
Den skal jeg vist lige ha igen???!?!?!
-Lohse-
•
Svar: 138
Tråde: 34
Kære Lohse...
Problemet med de co-axiale værker er smørringen og de har heller ikke helt styr på den mekaniske del endnu. derfor er de nået frem til en "D" udgave af værket som i grunden bare er et opgraderet eta værk og ikke er bygget til den opgradering
og hvorfor mon de er fremme med en "D" model af værket ??? er det mon fordi at deres "A" model virkede som den skulle ?
Dette var hvad min gode bekendte forklarede mig.
Min egen viden på området er meget begrænset, så jeg er ikke selv i stand til at komme med nogle tekniske forklaringer.
Min bekendt er som sagt urmager og arbejder tildaglig med Omega.
Så jeg tror han er inde i sagerne.
Hilsen kjeldsen.
•