Cartier
#1
Jeg fornemmer, at Cartier er politisk ukorrekt i dette forum. Mærket er endda udelukket fra linket til alverdens urfirmaer. Hvad skal man så gøre når man syntes at et Santos 100 stål/guld med brun dille er flot? Vil hele menigheden grine ad en ved næste urmøde?
Icon_redface
Svar
#2
Den ETA 2992A"kan jo være mere eller mindre fint forarbejdet, og sidder jo også i andre dyre ure - og rigtigt guld hæver jo prisen ligesom dillerem jo er pænt, men så er resten vel op til om du kan lide uret nok til at ville af med noget med 75000 gode kroner for det (jeg kan godt have prisen en del kr forkert, men dyret er det)
Man kan nok med rette tro at en del af pengene er bundet i halen på modenavnet Cartier - men at grine ville da være skørt - valget kan kun være dit.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Der er vel ikke mere mode over Cartier end så mange andre navne. Cartier, og i særdeleshed Santos, har sin historiske berettigelse på linie med, eller måske i højere grad end f.eks Panerai. Jeg kan ikke se, hvorfor nogen skulle blive til grin med en Santos på armen, selvom der også er nogen, der kigger skævt til Panerai Icon_e_smile Jeg synes det er en interessant model, men der er en der ure, der står højere oppe på min ønskeseddel.

Jeg håber vi ses den 3. Jeg vil gerne se et Santos på nærmere hold.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#4
hannover_dk, nej helgult går ikke prismæssigt. Den jeg er lun på er blandingsmodellen! Stål med guld og brun dillerem. Mums!
Svar
#5
ohw Skrev:hannover_dk, nej helgult går ikke prismæssigt. Den jeg er lun på er blandingsmodellen! Stål med guld og brun dillerem. Mums!
OK jamen jeg holder også med at kombinationen stål og guld er lækker - på vældingt mange ure, når det som her er guld i f.eks bezel eller som gold cap - men ikke hvis det er fogyldt, men JO den er da flot og mere til at betale med sine ca 5.00 $ (+moms) men måske silvermatic har noget t byde på
Jeg er stadigt enten til inhouse værker eller vintage = mindst tilbage til 1975, men det betyder ikke at ikke alle andre har ret i deres drømme
Jeg var inde og kigge på dem, intereserede kan se her f.eks:

http://www.orolus.com/cgi-bin/ShoppingCa...arch_logo=
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
hannover_dk, min ursmag er meget bred. Pt holder jeg mest af mit 1680 sub 1976 (har lige fået ny lænke-puha den var dyr), Omega Broad Arrow og min Pam 190. Min sidste erhvervelse Giuliano Mazzuoli er jeg også ret vild med. Jeg har nu bestilt den Santos 100 og glæder mig meget til at få det. Jeg bliver nok snart nødt til at reducerer lidt i beholdningen, det kunne jo være der dukkede noget interessant op på messerne her til april.
I øvrigt ønsker jeg mig meget en IWC 500107. Før den drøm kan opfyldes SKAL der sælges noget andet- men hvad? Det er svært.

Jeg tager Santos med den 3.3. Jeg syntes ikke rigtigt billederne yder den retfærdighed.
Svar
#7
Hej Ole,

Tilykke med det nye ur. Det er godt nok gået stærkt. Hvis jeg ikke husker helt forkert, var du på udkig efter et godt ur for helvandet år siden. Du var vist interesseret i en Daytona. Er den stadig på ønskelisten?

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#8
Hej LarsB, ja det har grebet om sig og der er købt og solgt en hel del ure siden. Til gengæld ryger jeg ikke. Icon_rolleyes
Jeg var den gang meget varm på en Daytona men valgte den Broad Arrow som jeg stadig har og bruger meget. Nej, Daytona står ikke længere på ønskelisten. Hvorfor kan man ikke være glad for et, to måske tre ure? Kan man kureres et sted for denne sygdom?
Svar
#9
Tja, jeg er nok ikke den rette at spørge. Jeg har aldrig solgt et ur. De fleste af mine ure er lommeure, men jeg håber ikke det vare for længe, før der kommer en tilføjelse til armbåndsurene. Jeg er samler af natur og har meget svært ved at skille mig af med noget igen, så jeg overvejer sagen længe, inden jeg anskaffer noget nyt. Jegten i sig selv er ganske spændende og nogle gange er jeg ret glad for, at jeg overvejede inden jeg købte.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#10
Citat:Hvorfor kan man ikke være glad for et, to måske tre ure? Kan man kureres et sted for denne sygdom?

du køber et drømmeur, en real keeper. 6 mdr. efter er forholdet slut, og du findet et nyt drømmeur. Det ligesom med kvinder.....(de er bare sværere at slippe af med og dyrere i drift)

Mikael
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)