Newton og sons
#1
Jeg har ikke så meget forstand på ure , men er blevet forelsket i et Newton og sons ur, modellen heder v-max. Er der nogen der kender det ur og er det ok? på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.urskiven.dk">www.urskiven.dk</a><!-- w --> skriver de at det er Omega urværk der er i dem?
Svar
#2
Hej Peterbro

Newton & Sons er sikkert et udemærket ur, men absolut ikke noget som vil opnå samlerstatus.

ETA værket bliver brugt af Omega men også af rigtigt mange andre urproducenter, så det er ikke et Omegaværk.

ETA laver rigtigt mange værker, men ligesom f.eks VW biler så er de også alle samme mærke, men der er utrolig stor pris og kvalitetsforskel på de enkelte modeller.

Hvis du kun kikker på uret så er det en ting, men forventer du noget som også holder prisen så er det ikke det rigtige ur.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#3
Hej Peter - de skriver altså ikke ordret, at der er et Omega-værk i; men der imod at der er et værk i (ETA) som også er kendt fra Omega.

ETA er stor-producent af de quartz-værker og mekaniske værker, der sidder i ure i den billige til mellemdyre ende - og således også i en del Omega ure. Men dertil at tro, at man får Omega-kvalitet, vil jeg nu tillade mig at tvivle på ...

Man skal passe på med at udtale sig - og jeg har aldrig ejet et Newton & Sons; men uden at fornærme nogen, tør jeg sige, at det ikke er et ur det vil få ret mange i dette forum til at løfte øjenbrynene.

Det kan sikkert vise klokken og gå præcist i flere år, og hvis du kan li' designet og prisen passer, er det et godt ur (til dig)

Det er lidt ligesom med møbler : Man kan få en pæn sofa i Ikea til 2500 dkr eller man kan købe en De Sede eller en Børge Mogensen til 10-20 gange prisen i Ikea Icon_e_wink

Go' jagt
Svar
#4
Hej Peterbro
Newton er sikkert udmærkede ure. Man prøver dog at sælge urene til en helt urealist vejledende udsalgspris.
Prøv at tjekke nedenstående link til en internetforhandler i Tyskland.
http://www.yatego.com/uhren-paradies/p,4...8089e9f517
Jeg har handlet der et par gange uden problemer
Go´ fornøjelse
Med Venlig Hilsen
Lars M
Svar
#5
Det er lidt ligesom Herstal (lamper m.m.)
Jeg har aldrig set dem solgt til normal pris. Man sparer altid 60-70%
Faktisk er det svindel og humbug.
Mvh. Rasmus
Svar
#6
Tak for jeres svar , jeg er blevet meget kloger. Kan jeg overhoved få er kvalitet ur for under 5000kr . Jeg har set på seiko kinetic perpetual som koster lige under 5000kr. Uret har safirglas og det er vel positivt.
Svar
#7
Hej igen Peterbro

Du kan helt sikkert få noget ur for 5000, men køber du nyt er det begrænset hvor meget ur du får.

Du kunne jo også overveje et let brugt, der får du en hel del mere ur for pengene, på salgssiderne på Vintageure.dk kan du søge i databasen og hvis du søger på ure imellem 4 - 5000 kr. finder du omkring 40 stykker.

Du kan også se om du kunne være heldig på urforum.dk og få et på auktion.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#8
Du kan få masser af ur for 5.000 kr. Hold dig fra N&S. De sælges til overpriser og deres markedsføringspolitik stinker. Bestemt ikke et seriøst fortagende i mine øjne.
Jeg ville nok heller ikke vælge et Seiko Kinetic. Det er et ganske udmærket ur, men gå hellere efter deres automatic. De fleste her på forumet har en forkærlighed til de mekaniske ure, og det er her de flestes passion for ure er startet.
Vælger du at kigge efter et brugt får du ca. dobbelt så meget for pengene, idet brugtpriserne ca. er det halve af nyprisen. Kan kun bakke op om Bjarnes forslag om at kigge her på siden. De fleste ure du finder her er i god kvalitet. Og når du har udvalgt et par stykker smider du bare en besked her om hvilke ure du har i kikkerten. Så skal du nok få nye inputs fra os.

Mads Gjødesen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)