Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Hvis man lige skal holde fast i at vi er ude i at give et råd her,også til folk som ikke ved det store om ure
så kan man spørge hvordan skulle en newbie i urverden kunne vide hvor meget manglende box og papir skal koste på prisen
står i inde for de procenter i nævner med jeres egne penge for så har jeg da et kontonummer i godt må få
Derfor mener jeg at man kun kan sige altid sørge for at have box og papir på de ure som vi har med at gøre herinde til daglig,
det er nemmere at forstå for vidende og uvidende vintage ure er en anden verden med helt andre spilleregler.
Jeg har selv bitre erfaringer med hvad det betyder og koster når dit ure mangler det ene eller andet tilbehør
og tro mig det koster når og hvis du skal af med uret igen også selvom du får at vide at du har købt ind fornuftigt.
Så hvad med bare at holde det simpelt og sige sørg for box og papir på ure der ikke er ældre end dem som vi som udgangspunkt snakker om her,
de personlig bemærkninger i tråden har jeg ingen kommentar til.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
KlausM Skrev:willy Skrev:KlausM Skrev:Det er sku lidt træls at du skal kommentere alt hvad jeg skriver og halvdelen fatter du ikke alligevel.
You must expect an answer to what you write if i disagree or agree with it.And i can assure you i understand everthing you write Willy
Jeg vil bede dig til en anden gang om at lade være med at bede om meninger og så skrive at man tager fejl. En mening er en mening og er du ikke enig må du argumentere dig ud af det. Andet er useriøst. Gør du det igen så sletter jeg mit indlæg.
If you give a opinion i do not think is right of course i will debate it.That is what watch sites are for  Willy. PS.do not take ir personally it is watches we are talking about.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Stensbjerg Skrev:Hvis man lige skal holde fast i at vi er ude i at give et råd her,også til folk som ikke ved det store om ure
så kan man spørge hvordan skulle en newbie i urverden kunne vide hvor meget manglende box og papir skal koste på prisen
står i inde for de procenter i nævner med jeres egne penge for så har jeg da et kontonummer i godt må få
Derfor mener jeg at man kun kan sige altid sørge for at have box og papir på de ure som vi har med at gøre herinde til daglig,
det er nemmere at forstå for vidende og uvidende vintage ure er en anden verden med helt andre spilleregler.
Jeg har selv bitre erfaringer med hvad det betyder og koster når dit ure mangler det ene eller andet tilbehør
og tro mig det koster når og hvis du skal af med uret igen også selvom du får at vide at du har købt ind fornuftigt.
Så hvad med bare at holde det simpelt og sige sørg for box og papir på ure der ikke er ældre end dem som vi som udgangspunkt snakker om her,
100 uenig.
Selvfølgelig er det ikke det eneste rigtige, bare fordi det er din mening
Det handler om oplysning, og så længe folk kender konsekvenserne (lavere pris og evt. svært gensalg) burde der ikke være problemer.
At din (og andres) mening er anderledes, gør den ikke mere rigtig.
Jeg foretrækker selvfølgelig også et komplet sæt, men igen, hvis prisen er lav nok, vil det ikke røre mig at købe uden tilbehør.
Du nævner "nye" besøgende på forummet skal oplyses korrekt, men igen, hvem siger at din mening er korrekt
Skal de oplyses korrekt, skal de vel oplyses om alle aspekter.
Næ det, det handler om for evt. nye som søger råd, er at de får alle sider af sagen med.
Og det får de af sådan en tråd her, så tråden har helt klart sin berettigelse, men der er altså ikke nogen der har patent på sandheden.
Og jeg synes helt klart det er vigtig at folk får gode råd, men det kan være mange ting, og som Kristoffer skrev, så kan folk læse alle de forskellige holdninger og derefter danne sin egen mening.
Men at sige, at det eneste rigtige er at købe med b/p synes jeg ikke er rigtigt.
Det er måske det mest fornuftige, men skal du bare have ET ur og ellers ikke er urtosse, og prisen er lav nok, så er det sk... ligegyldigt IMHO.
Så længe man er klar over de evt. negative konsekvenser og foretager et OPLYST valg.............
Og hvis man er i tvivl som "ny" herinde, så opret en tråd og spørg
•
Please Please Baun and others can we please keep to the subject.And as a matter of intrest i can read Danish just as well as i can english.And i read about 3500 words a minute,its a talent i was born with.You who can remember the old vidio machines can remember when you put them on fast wind.Well i can read the undertext while it is winding.So do not worry about going to fast for me Per  Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
KimT Skrev:Stensbjerg Skrev:Hvis man lige skal holde fast i at vi er ude i at give et råd her,også til folk som ikke ved det store om ure
100 uenig.
Selvfølgelig er det ikke det eneste rigtige, bare fordi det er din mening
Det handler om oplysning, og så længe folk kender konsekvenserne (lavere pris og evt. svært gensalg) burde der ikke være problemer.
At din (og andres) mening er anderledes, gør den ikke mere rigtig.
Jeg foretrækker selvfølgelig også et komplet sæt, men igen, hvis prisen er lav nok, vil det ikke røre mig at købe uden tilbehør.
Du nævner "nye" besøgende på forummet skal oplyses korrekt, men igen, hvem siger at din mening er korrekt
Skal de oplyses korrekt, skal de vel oplyses om alle aspekter.
Næ det, det handler om for evt. nye som søger råd, er at de får alle sider af sagen med.
Og det får de af sådan en tråd her, så tråden har helt klart sin berettigelse, men der er altså ikke nogen der har patent på sandheden.
Og jeg synes helt klart det er vigtig at folk får gode råd, men det kan være mange ting, og som Kristoffer skrev, så kan folk læse alle de forskellige holdninger og derefter danne sin egen mening.
Men at sige, at det eneste rigtige er at købe med b/p synes jeg ikke er rigtigt.
Det er måske det mest fornuftige, men skal du bare have ET ur og ellers ikke er urtosse, og prisen er lav nok, så er det sk... ligegyldigt IMHO.
Så længe man er klar over de evt. negative konsekvenser og foretager et OPLYST valg.............
Og hvis man er i tvivl som "ny" herinde, så opret en tråd og spørg 
Hvor i hele mit indlæg står der at min holdning er det eneste rigtige
du har vist glemt at læse der hvor jeg skriver jeg mener,Kim
Men hvor meget skal prisen så falde hvis box og papir mangler
for nu syntes jeg snart at man har hørt mange tal og jeg vil da også gerne vide om det er nogle tal i vil stå inde for
Det er jo meget nemt at være klog hvis man ikke selv har penge på højkant,
det er derfor jeg er tilhænger af at gøre det simpelt og sige at hvis man skal give et godt råd så sørg for at få box og papir med.
•
Stensbjerg Skrev:Hvor i hele mit indlæg står der at min holdning er det eneste rigtige
du har vist glemt at læse der hvor jeg skriver jeg mener,Kim
Men hvor meget skal prisen så falde hvis box og papir mangler
for nu syntes jeg snart at man har hørt mange tal og jeg vil da også gerne vide om det er nogle tal i vil stå inde for 
Det er jo meget nemt at være klog hvis man ikke selv har penge på højkant,
det er derfor jeg er tilhænger af at gøre det simpelt og sige at hvis man skal give et godt råd så sørg for at få box og papir med.
Jeg vil prøve at adressere dine spørgsmål i rækkefølge
1. Det var mere det, at du skrev at man KUN burde give rådet - Køb altid kun med boks og papir.
2. Der er efter min mening ikke et fast beløb/procentsats som kan man hæfte på, men nærmere en vurdering fra gang til gang.
3. Og jeg har skam haft masser af ure uden tilbehør, som også har været solgt videre uden tab, da de var indkøbt til den rette pris, så jeg kan godt tillade mig at være "klog"
Men igen, selvfølgelig er det altid at foretrække ( som nævnt mange gange i denne tråd) at købe et komplet sæt.
Og så slutter jeg lige af med at gentage mig selv.
Men så længe man er klar over de evt. negative konsekvenser og foretager et OPLYST valg, er det intet galt i at vælge anderledes.
•
1 Jeg skrev,derfor mener JEG at man kun kan sige altid sørg for at have box og papir med (du skal lige have det hele med Kim  )
jeg syntes faktisk den sætning ret tydeligt udtrykker at det er min holdning,men jeg skal beklage hvis jeg ikke har udtrykt mig klart nok.
2 præcis derfor mener jeg det er meget svært at være sikker på at prisen passer til hvad der mangler af tilbehør.
3 Super for dig Kim men det giver bare ingen sikkerhed for at andre få købt et ur med manglende tilbehør til den rette pris,
kunne du evt give mig et par eksempler på ure du har solgt med manglende tilbehør (og hvad de manglede )uden tab.
•
Meget gerne.
Du skal få et par eksempler på PB senere, når jeg kommer hjem.
Sendt via Tapatalk
•
Super takker
•
I think advice given to new watch people should be simple and easy to remember.There are always exceptions to the rules.I think it is better to teach basic rules first.As we do in all walks of life.That was the meaning with this thread.But i think we have complicated it to much.Any new guy reading this thread would be more confused than informed. Willy
•
|