Afstemning: Den bedste diver
Omega PO (den gamle)
IWC AT 3536
[Vis resultater]
 
 
Det bedste ur
#1
Hvilke af disse to ure syntes du er bedst ud fra hvad der er vigtig for dig
forklar gerne dit valg
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#2
Hvad menes der med bedst? For mig er det ene ikke et bedre ur end det andet. To lige gode ure hvor udslaget er på smag og behag. Jeg synes dog bedre om IWC'ens design.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#3
En urimelig sammenligning IMHO da der er en stor prisforskel.
Et fem år gammelt PO koster 15-17k og et 3536 som er ældre koster meget mere.

For at endnu engang at sammenligne med biler Icon_e_wink
En Golf og en Passat er begge gode biler, men i forskellige prisklasser.
Kvalitet er lige høj i begge modeller, men alligevel kan de ikke sammenlignes.
Svar
#4
Ud fra hvad du ligger vægt på når du køber ur Klaus (ud over at indpakningen skal tiltale dig selvfølgelig)
har man feks focus på værket hvor POeren groft sagt køre med et standart ETA og IWCerens er meget ombygget (forbedret)

Man læser nogen gange om påstande ude i den store dejlige urverden hvor man tænker
gad vide hvordan folk ser på det spørgsmål på vores forum.

Jeg venter lidt med min stemme Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
KimT Skrev:En urimelig sammenligning IMHO da der er en stor prisforskel.
Et fem år gammelt PO koster 15-17k og et 3536 som er ældre koster meget mere.

For at endnu engang at sammenligne med biler Icon_e_wink
En Golf og en Passat er begge gode biler, men i forskellige prisklasser.
Kvalitet er lige høj i begge modeller, men alligevel kan de ikke sammenlignes.

Jeg er til dels enig med dig Kim i at en sammenligning er svær men dog ikke umulig,der er folk som for alvor mener at en POer som min. matcher ATeren
og så bringer det spørgsmålet frem igen.

Jeg syntes påstanden mildest talt er hovedrystende (sorry to say)
POeren er et fint ur til pengene og som brugt køb syntes jeg på mange måder det er alle pengene værd,
men det matcher altså ikke ATeren på nogle punkter ATeren er bedre uanset hvad man kigger på men var også dyrere fra ny.

Hvorfor er vi ofte så "bange" for at sige at noget er bedre Icon_question
det betyder jo ikke at man rakker noget andet ned Icon_e_confused
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
Ifht. til at sige noget er "bedre" så er vi ude i noget subjektivt for mange.

Er dyrere bedre?
Er mere "fint" bedre, eller er mere robust bedre?
Er mange komplikationer bedre, eller er det bedre at det er billigt at servicere?
osv.
osv.
osv,

Vi vægter alle forskellige ting forskelligt, og det gør det svært.

Selvfølgelig kan ure også vurderes objektivt, men det er svært, især når vi alle har vores favoritter Icon_e_wink
Og det er en af grundende til at jeg prøver at holde mig ude af den type debatter Icon_cool
Svar
#7
Behøver jeg at skrive hvad jeg stemte Icon_sign
Svar
#8
Jeg syntes egentlig at spørgsmålet om de 2 ure er helt ok Icon_drool Jeg er besiddelse af dem begge, og holder rigtig meget af dem på hver sin måde..

PO' eren som jeg har med orange bezel, er super fed til ferie og fritid. Syntes det har noget bling over sig efter min mening Icon_e_wink Derimod har IWC 3536 noget mystik og ædelt over sig, den er super cool til et pænt sæt tøj, og har på mange måder noget mere stilrent design..

Syntes begge ure er ret fede, men når alt kommer til alt, vinder IWC' en min kærlighed Icon_love

Hilsen Tom.
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#9
Stensbjerg Skrev:....POeren groft sagt køre med et standart ETA og IWCerens er meget ombygget (forbedret)
Her er du vist lidt farvet Icon_e_wink Omega'en har co-axial og er langt fra standard ETA. Ombygningerne på motoren i de 2 ure er ca. lige omfattende (i følge Mads G. i en gammel tråd på urforum, hvor jeg netop spurgte om dette...)
Svar
#10
Har den gamle også co-axial?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)