Gode internet købssider
#1
Hej.. Jeg er i den situation, at jeg har en god ved boende i staterne. Jeg skulle mene at der godt kunne spares en lille skilling ved at købe et ur derovre, nu det snart er jul og lillemor ønsker sig et, kunne man bestille det til hans adr og så få det sendt hjem. Grunden til jeg spørger er, at jeg har siddet og støvsuget ebay og der er faktisk rigtig mange som kun vil sende indenrigs. Er der nogle der har andre troværdige hjemmesider hvor man der købes et billig godt ur.?
Svar
#2
Ulrich Skrev:Grunden til jeg spørger er, at jeg har siddet og støvsuget ebay og der er faktisk rigtig mange som kun vil sende indenrigs.

Jeg har efterhånden købt en del hos ebay, og min erfaring er, at mange gerne vil sende til dk, hvis man henvender sig forinden et bud og aftaler at betale ekstra porto.

Flere har angivet som grund til "USA only", at de blot har valgt de prædefinerede indstillinger.

De eneste, jeg plejer at få nej fra, er små virksomheder, der jo sikkert ikke har de rigtige eksporttilladelser. Private plejer ikke at være noget problem.

Vh. Kjeld
--
[url]"http://www.kjlab.dk">http://www.kjlab.dk[/url]
Svar
#3
Hvis det skal være et nyt ur, så kan jeg anbefale Silvermagic på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.smwatches.com">www.smwatches.com</a><!-- w -->

Han er pålidelig, hurtig og rimelig billig. Se evt. Good Guys/Bad Guys forumet

/Christian
Svar
#4
cebbesen Skrev:Hvis det skal være et nyt ur, så kan jeg anbefale Silvermagic på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.smwatches.com">www.smwatches.com</a><!-- w -->

Han er pålidelig, hurtig og rimelig billig. Se evt. Good Guys/Bad Guys forumet

/Christian

Deres hjemmeside er jo ganske forfærdelig, Dårlige billeder, manglende billeder og sidst men ikke mindst gud hjælpe mig og mange ure, hvor man skal kontakte dem for at få lusket en pris ud af dem!!!

Det synes jeg ikke er særligt professionelt. Så hvad er det der gør at folk her anbefaler dem?
Mvh JAcob H
Svar
#5
Jacob H Skrev:Så hvad er det der gør at folk her anbefaler dem?

Jeg tror, at det netop er fordi han gør som han gør. Der ER jo ikke megen salgsupport ved handel på Internettet, og netop denne politik har Marcus så forfinet. Efter sigende kan han finde en god pris på stort set hvad som helst, og hvis du i forvejen ved nogenlunde, hvad et ur skal koste, så send ham en mail, og du får et tilbud, du kan sammenligne med. Det er (mener jeg) hovedsageligt nye ure han handler med - og det er jo kendt, at de fleste fabrikanter netop IKKE vil have deres (nye) ure solgt på Internettet. Så Marcus har fundet en niche, hvor han kan være post-ordre/internet sælger uden at det bliver stoppet af fabrikkerne.

Vi har jo ofte haft diskussionen om man skal købe hos sin lokale autoriserede forhandler eller købe til en typisk lavere pris, et sted hvor man ingen salgssupport får.

Jeg har hidtil hovedsagelig brugt autoriserede, og jeg synes at man får noget for pengene der. Men jeg har også købt ad andre kanaler og jeg venter også på et ur fra Marcus....

/Bjørn.
Svar
#6
Jacob H Skrev:
cebbesen Skrev:Hvis det skal være et nyt ur, så kan jeg anbefale Silvermagic på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.smwatches.com">www.smwatches.com</a><!-- w -->

Han er pålidelig, hurtig og rimelig billig. Se evt. Good Guys/Bad Guys forumet

/Christian

Deres hjemmeside er jo ganske forfærdelig, Dårlige billeder, manglende billeder og sidst men ikke mindst gud hjælpe mig og mange ure, hvor man skal kontakte dem for at få lusket en pris ud af dem!!!

Det synes jeg ikke er særligt professionelt. Så hvad er det der gør at folk her anbefaler dem?
Mvh JAcob H

Hjemmesiden er hæslig ja! men Marcus er meget tillidsvækkende i sin Support, information.. Tillidsvækkende nok til at jeg sendte Cirka 25.000 afsted til hans konto i CH, og ventede i 3 uger på at få leveret mit ur. ALT foregik problemfrit, og fik svar fra dag til dag på de mails jeg sendte ham undervejs med spørgsmål.. Personligt ville jeg ALDRIG turde handle et ur til 25.000 på Ebay, men jeg handler trygt et ur til 50 hos Marcus.

Ang at du skal "luske" prisen ud af ham, mon så ikke at det er fordi han ikke vil "dømmes" på forhånd på sine priser, og derfor gerne vil give folk den bedst mulige dagspris, hvis f.eks han konkurenter har sat prisen ned?

Mvh Anders
Svar
#7
Går lige nu og venter på at Markus sender min GMT Master II i SS Ref 167103 Icon_e_biggrin

Jeg kan tilføje at man ofte kan komme ud for at få svar på afsendte E-mails om prisforespørgsler m.v. inden for den tid du selv sidder foran din PC dvs. 20-30 min.

Efter det jeg selv har oplevet indtil nu (= utallige prisforespørgsler m.v. + hvad jeg har erfaret her på forummet (Good guys / Bad guys) har jeg heller ingen betænkeligheder...
Svar
#8
Peder Skrev:Går lige nu og venter på at Markus sender min GMT Master II i SS Ref 167103 Icon_e_biggrin

Jeg kan tilføje at man ofte kan komme ud for at få svar på afsendte E-mails om prisforespørgsler m.v. inden for den tid du selv sidder foran din PC dvs. 20-30 min.

Efter det jeg selv har oplevet indtil nu (= utallige prisforespørgsler m.v. + hvad jeg har erfaret her på forummet (Good guys / Bad guys) har jeg heller ingen betænkeligheder...

Jeg ved ikke helt om jeg får nogle reelle svar på det jeg spurgte om?? der bliver refereret til en andet site.... ja, det er så godt nok, men er der ingen alternativer til ebay? amerikanske sites vel og mærke. Jeg kender forøvrigt godt den nævnte site, men er det så helt sikkert billigere??.. Jeg kan ærligt sige at jeg er på udkig efter et Breitling crosswind special, hvor jeg har spottet et til ca. 19k på ebay hvor et magen til koster ca. 21k. hos silvermagic.



PS:silvermagic fejler intet, hvis man dog som nævnt før, er klar over hans nieche er at sælge billigst muligt.
Svar
#9
Ulrich Skrev:Jeg ved ikke helt om jeg får nogle reelle svar på det jeg spurgte om?? der bliver refereret til en andet site.... ja, det er så godt nok, men er der ingen alternativer til ebay? amerikanske sites vel og mærke. Jeg kender forøvrigt godt den nævnte site, men er det så helt sikkert billigere??.. Jeg kan ærligt sige at jeg er på udkig efter et Breitling crosswind special, hvor jeg har spottet et til ca. 19k på ebay hvor et magen til koster ca. 21k. hos silvermagic.


PS:silvermagic fejler intet, hvis man dog som nævnt før, er klar over hans nieche er at sælge billigst muligt.

Hej Ulrich - kender du det gamle mundheld "Som man spørger får man svar" Icon_e_smile
Nå - det var ikke for at drille Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Jeg forstår at alternativerne skal være amerikanske. Skal de også være lige som Ebay ? eller må det være
et andet "site" som du kalder det - altså en Website for en enkelt kommerciel forhandler ?

1.
Jeg kender ingen andre (amerikanske) alternativer tll Ebay.
Jeg ville personligt kun handle på Ebay, hvis der var tale om ting som ikke var gængse mere, f.eks. Vintageure (i betydningen gamle/antikke armbåndsure)

2.
Hvis det må være en "site" har jeg hørt at http://www.watchseller.com har et godt ry Icon_e_smile
Svar
#10
Peder Skrev:
Ulrich Skrev:Jeg ved ikke helt om jeg får nogle reelle svar på det jeg spurgte om?? der bliver refereret til en andet site.... ja, det er så godt nok, men er der ingen alternativer til ebay? amerikanske sites vel og mærke. Jeg kender forøvrigt godt den nævnte site, men er det så helt sikkert billigere??.. Jeg kan ærligt sige at jeg er på udkig efter et Breitling crosswind special, hvor jeg har spottet et til ca. 19k på ebay hvor et magen til koster ca. 21k. hos silvermagic.


PS:silvermagic fejler intet, hvis man dog som nævnt før, er klar over hans nieche er at sælge billigst muligt.

Hej Ulrich - kender du det gamle mundheld "Som man spørger får man svar" Icon_e_smile
Nå - det var ikke for at drille Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Jeg forstår at alternativerne skal være amerikanske. Skal de også være lige som Ebay ? eller må det være
et andet "site" som du kalder det - altså en Website for en enkelt kommerciel forhandler ?

1.
Jeg kender ingen andre (amerikanske) alternativer tll Ebay.
Jeg ville personligt kun handle på Ebay, hvis der var tale om ting som ikke var gængse mere, f.eks. Vintageure (i betydningen gamle/antikke armbåndsure)

2.
Hvis det må være en "site" har jeg hørt at http://www.watchseller.com har et godt ry Icon_e_smile

Jo jeg kender det godt ordsproget, men bruger det bare ikke særlig tit. HAHA!! men spøg til side.
Lad mig prøve at se om jeg kan præcisere min forespørgesel bedre. Jeg søger stort set alle former for alternativer, hvor man har oplevet en væsentlig besparelse set i forhold til ebay. Eller også bare en godkendelse af ebay som handelssted. Så er der sikkert nogle kloge hoveder der straks sidder og tænker sådan en idiot?? hvorfor stoler han ikke på ebay som er et anderkendt og velrenommeret auktionssite, Icon_e_surprised men grunden er den at jeg spørger om andres tilkendegivelser til ebay, er jo at det er set før at man ikke altid kan være sikker med sådan nogle former for auktionssider(se bare her i lille Danmark -bruun rasmussen(håber ikke der er nogle der bliver fornærmet/stødt)). Man kan jo let komme i klemme med sine surt opsparrede moneter og så er det jo bare meget rart at høre andres positive eller negative holdninger... Icon_e_biggrin så bare skriv
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)