06-10-2005, 12:12 AM
aa
|
Hvilket Rolex
|
|
06-10-2005, 12:12 AM
aa
06-10-2005, 10:44 AM
Jeg kan kun tilslutte mig Henriks råd om at prøve dem på. GMT, SD og Sub føles forskelligt.
Det er svært at komme med argumenter om hvilken der er bedst, men efter min mening så er GMT den behageligste at have på, samt du kan skifte farve på kransen. Overvej evt. det nye turn-o-graph. Det er dog ikke et klassisk Rolex med en lang uændret design historie men efter min mening er smukt elegant ur der stadig er sporty. Hvis jeg skulle have mig et nyt ur lige pt. ville jeg vælge et vintage Sub – meget gerne uden dato, eller et Suunto der vil fornøje min indre geek. /Morbi
06-10-2005, 06:51 PM
Der er mange argumenter for at vælge et SD fremfor et Sub
Det er maskulint at have et dykkerur, som er vandtæt til 1220 m. Der er ikke et forstørrelsesglas til at forstyrre det rene design Det fylder bedre på en herrearm (ingen af dem er ligefrem store) Alle de andre har Subs 2 ud af 3 Subs derude er fake /Crook
06-10-2005, 09:46 PM
jeg synes klart du skal vælge GMT'et. der er flere udviklingsmuligheder med uret med de forskellige lünetter man kan skifte imellem. men du kan også gøre som stort set resten af rolexejerne og købe en sub. jeg synes personligt at det er lidt kedeligt ur i forhold til nogen af de andre ure man kan få hvis det skal være rolex. men det er bare min mening. det eneste man kan sige er at du skal afsætte en dag hvor du prøver alle de modeller du har i tankerne. du finder uden tvivl en vinder blandt et af dem.
Mvh. Frede
06-10-2005, 10:57 PM
crook Skrev:Der er mange argumenter for at vælge et SD fremfor et Sub Der er også masser af argumenter imod. Det asymmetriske design med kyklopen er fedt. Og at Sub`en er lidt fladere og har større skive gør det mere elegant. Desuden er 300M vist nok til de fleste...........er "jo dybere des mere maskulint" sagen - så køb et IWC. Der er faktisk kun ÈT at sige............KØB MED HJERTET. Og lyt ikke AL for meget til disse SD/SUB AMD/INTEL COCA/PEPSI osv...osv... krige.
07-10-2005, 10:06 AM
Jeg er Omega fan, så min smag og mening om Rolex er nok lidt anderledes.
Jeg har dog også overejet om ikke jeg skulle have en Rolex - om ikke for andet, så for at sammenligne i dagligdagen. Når jeg ser på Rolex sorterer jeg først dem fra med lup over datoen - jeg finder det er et design kiks! Så sorterer jeg dem fra der har 2 farver på kransen - det er for meget Fætter BR. Guld eller guld stål modeller er også for meget for mig. Og så er der jo stadig utrolig mange lækre ure at vælge mellem, men en sub uden dato kunne godt blive valget. Den er enkel, klassisk, har historie (næsten på niveau med Omega Speedmaster). Den satte dagsordenen da den kom frem. Det gøt mig ikke noget at mange har dem eller at der er mange fake. Det viser måske bare at det er et klassisk design som falder i smag og viser klasse. De fleste der har Rolex (og Omega) vil jo godt stå ved at de også har et lækker ur for at vise klasse eller image! vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
08-10-2005, 11:36 AM
Hej Hans
Jeg stod men samme dilemmer som dit, intil igår, hvor jeg fik prøvet begge modeller. Valget faldt på gmt master II med sort dreje skive. Jeg havde ikke besluttet mig endeligt før jeg havde prøvet det, men var ikke i tvivl da det sad på håndleddet. Og nu er jeg for første gang ejer af et Rolex ur. God fornøjelse
08-10-2005, 05:33 PM
Tak for alle de gode indlæg..
Jeg er blevet meget klogere.. troede faktisk SD og sub var samme størrelse, men det kan jeg da se og læse at det er de ikke.. Well... jeg må ind i klarlund asap og prøve dem på... men jeg tror squ jeg hælder mest til sub´en med den grønne krans... selvom det selvfølgelig også er meget fedt med gmt´en at du kan skifte kransen... men på det anden side size does matter... hvilket jo taler for SD´en... damn.. it aint easy.. jeg må ned og kigge... Tnx guys !
09-10-2005, 10:04 AM
Hej
Efter at have vaeret igennem foelgende omega Seamaster panerai PAM001 Rolex GMT 2 Seadweller Daytona Omege vintage Kan jeg kun tilslutte mig Henrik. SD er et totalt laekkert ur men med den hoeje bagkasse er den en klods paa smaa haandled. Selv Panerai var mere behagelig (eneste problem med PAM001 og lignende er den overpris man betaler for et ETA vaerk, det kunne jeg ikke leve med i laengden men stadig totalt fedt design) Jeg har nu GMT'en og Daytonaen tilbage og de er begge meget behaglige at have paa (og nej PEPSI er sgu ikke faetter BR det er traditionel stil som uret var foedt med). Eneste minus ved GMt'en er den lille krone. Det ville vaere fedt hvis rolex ville saette en TRIPLOCK krone paa som paa Daytonaen Jeg savner stadig SD'en pga designet men for mig skal uret bruges og det blev den ikke pga den klodsede fornemmelse. eller kan jeg klart anbefale Daytona, eneste problem at andre ure nu forbliver i kassen held og lykke med dit koeb Hilsen
Bjoern ROLEX er for fedt
09-10-2005, 06:52 PM
Hej alle,
Ny deltager / uvidende novice om begrundelser for valg. Jeg har besluttet at vælge efter mit brug af uret, og med hjertet. Og idet forhandleren siger at GMT2 ikke kan holde til snorkeldykning, sauna og dampbad......... så må det blive en SUB. Som kommende køber af "det almindelige" SUB, vil jeg gerne høre jer om det er muligt efterfølgende at købe det grønne indlæg hertil ? Kan der fåes andre farver ? Eller om det er en SUB LV jeg skal vente på fra starten ? Prøvede lige LV'eren i weekenden, og tror jeg er forelsket. Hilsen Roy PS. Den med at hovedparten af SUB'erne ude i samfundet er fake..... Er det ikke lige gyldigt når ejeren VED at hans eller hendes er ægte, det mener jeg. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|