Svar: 665
Tråde: 88
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Der er mange ure der har buet glas, det svære ligger i en dobbeltkrum flade.
Det meste glas er ens i tykkelse, cirkulært og med toppen af krumningen på midten. Glasset i en pam 127 er lidt skævt og uens i tykkelsen - det betyder bla. at der kommer en forvrængning i kanten af glasset - som man enten elsker eller hader. Galssene i de alm. serier (dvs. dem der ikke læner sig op af 1950´designet) er ikke mere eller mindre besværligt at producerer end andre ur-glas.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Peter har ret. Har man haft et 127´er i hånden vil man hurtigt kunne se at der er stor forskel på det og et alm. buet safir glas. Om det er 12 kkr. værd er jo en smagsag. Formålet fra Panerais side var at lave et glas som var identisk (rent visuelt) med det originale plexi på 1950´eren, samtidig med at bevare fordelene ved safirets hårdhed.
Der findes mange ure med buet safirglas, men ikke som det på PAM 127´eren. Folk med en anden mening har tydeligvis aldrig haft et 127´er i hånden.
Jeg gider ikke tage diskussionen igen med Breitling vs. div. andre mærker. Personligt kan jeg bedre lide Panerai, men det bunder udelukkende i designet. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.....
Mads Gjødesen
•
Svar: 37
Tråde: 5
Poly(Methylmethakrylat) er den kemiske betegnelse for akrylglas. Det blev udviklet under 2. verdenskrig, først og fremmst mhp. et slagfast og relativt let glas til brug i jager- og bombefly. I de legendariske Mustangs, Liberators etc., kigger besætningerne således ud igennem Akrylglas.
Hvornår det første gang blev brugt i ure ved jeg ikke, men monstro ikke under eller lige efter krigen?
Anders
•
Svar: 207
Tråde: 37
Glasset på 127'ern er jo meget tykt. Det er det der gør det så afsindigt dyrt (sammen med P's prispolitik selvfølgelig).
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Jeg ved ikke om det er glasset, der gør det, men 127'eren er et ret fantastisk ur. Jeg er kun svagt misundelig

, men har dog heldigvis haft chansen for at prøve et. Jo, jeg kan godt lide den 'forværgning', det tykke glas giver.
Med venlig hilsen
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Tak for rådet om Polywatch - det virker. N er mit Speedmaster igen fantastisk flot med det buede akrylplast glas. En fornjelse at det er så let.
Så sparer jed de 12 K til et fake akrylplast glas!
vh Baun
•
Svar: 50
Tråde: 16
Købte du 4 tuber hos Timefactors?
Og vil du i givet fald sælge 1 ?
mvh
Anders
•
Svar: 372