Box and Papers
#1
My opinion on Box and papers when buying a watch are listed below.What do you think?
1. It is always best to buy a watch that has B&P
2. It rarely pays to buy a newer watch without B&P even if you can buy it at a lower price.Unless you are 110% certain you will not be selling it again.Because what you gain in price buying you will lose selling.And it will take longer to sell again.Also many international watch dealers are not intrested in doing a deal for a watch without papers.Most dealers offer a discount of 3-5000 kr if you buy a newer watch without B&P.In my opinion it should be nearer 10000kr for taking a problem off their hands.
3. Vintage or Rare watches are different .Of course it is better if possible to buy a watch with B&P.But it is not so important with these types of watches.The most important here is that you are not buying a fake.
4. There are always exceptions to the rules and these are just guidelines i would give to any newcomers on the site. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
#2
Hvis der er chance for at uret på et tidspunkt skal sælges videre til den næste urtosse, spille boks og papirer en stor rolle.
Der er ingen tvivl om at det gør et evt. videresalg mere besværligt.

Jeg kunne dog godt selv finde på at købe et ur uden tilbehør, hvis der var et stort nedslag i prisen, og at sælger var en jeg følte mig tryg ved.
Men det er uden tvivl 100% det bedste at købe komplette sæt, når vi taler om nyere ure.
Taler vi vintage, så er det vel mere reglen end undtagelsen, at der mangler boks og papirer.
Støder man her på et komplet sæt, er det bare en bonus, som gør uret endnu mere interessant (og dyrere)
#3
1) Only if the watch is newer because it can indicate that the chance of the watch has been stolen is small.
2) Agree. You have to be prepared to argue why your watch is better in a situation where you have to sell.
3) B/P or no B/P. It doesn't make a difference. The price has to reflect what you get.

BR
Klaus
Mvh Klaus
#4
willy Skrev:My opinion on Box and papers when buying a watch are listed below.What do you think?
1. It is always best to buy a watch that has B&P
2. It rarely pays to buy a newer watch without B&P even if you can buy it at a lower price.Unless you are 110% certain you will not be selling it again.Because what you gain in price buying you will lose selling.And it will take longer to sell again.Also many international watch dealers are not intrested in doing a deal for a watch without papers.Most dealers offer a discount of 3-5000 kr if you buy a newer watch without B&P.In my opinion it should be nearer 10000kr for taking a problem off their hands.

Icon_+1
#5
Det er jo en hype vi selv bygger op, at papirer og besværlige store indpakningsmaterialer skal gemmes med ure. Jeg anerkender, at det er en kendsgerning at folk er tossede nok til at give mange tusind kroner for et stykke papir og en stor besværlig æske, men jeg anerkender ikke, at vi skal understøtte den tossede tanke.

Jeg anerkender også, at for virkelige samlere der har storsamlinger, kan det være en sjov del, men ikke at de er så nødvendige for almindelige menesker der har 5 ure de handler rundt.

Hvad er de til?? Papirerne kan til en vis grad dokumentere at uret ikke er stjålet, men ellers ikke til noget bevis. Visere, skive, krans og hvad ved jeg kan være udskiftet 12 gange siden uret fik sine oprindelige papirer, og de som stjæler kan vel, hvis de personer de stjæler fra -stjæle papir og box med?

Vi må anerkende, at lige NU i disse år, koster papirer og papkasser mange penge, og køber man uden, så skal prisen reflektere det - hvilket jo så også inkluderer den lidt længere liggetid og færre købere, men efter min mening er det en MØJSAG, at vi arbejder kravet om box og papir mere og mere ind. Hellere så jeg at man rent ud sagt stillede spørgsmålstegn ved en urkasse og papirer, uden ur - fra 1999 til 8.000 kr - for det KAN være prisforskellen med og uden??

For år tilbage kunne man aldrig ha overbevist en frimærkesamler om, at der KUNNE komme en tid hvor stigningerne ikke var sikre. Det galt i 50 år, men idag vil masser af samlinger med papir og jeg skal gi dig, gi 5% af katalogværdien - sådan kan det også gå med ure.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
#6
Er det i virkeligheden ikke mest i "vores" nørdede kredse, at det bliver gået så meget op i det?
Jeg mener når Claus, Mads eller Micki sælger ure til normale mennesker, som bare vil have et lækkert ur.
Så tror jeg ikke det betyder alverden.........

Igen så må jeg indrømme, at det primært er pga. at jeg ved, at der på et tidspunkt dukker noget spændende op, hvorfor noget skal sælges.
Og derfor betyder b/p noget for mig - fordi jeg ved det bliver nemmere at sælge igen.
#7
Hej

Jeg synes at det bliver sværere og sværere at sælge uden boks og papirer, men der er især to mærker hvor det er meget svært og det er Rolex og Panerai, og her taler vi ikke vintage, for eksempelvis kan boks og papirer til et vintage Rolex i nogen tilfælde løbe helt op i 50000 kroner. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
#8
Personligt så betyder boks og papire mere for mig hvis uret er dyrt end når det er billigt - feks skal et dyrt ur ha dem, mens jeg godt kan leve uden hvis det er et billigere ur.

Gode hints der er kommet frem her især fra urforhandlerne om hvor meget billigere et ur skal være uden.

Derfor jeg bla elsker den her side - Icon_+1
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
#9
Peter Skrev:Hej

Jeg synes at det bliver sværere og sværere at sælge uden boks og papirer, men der er især to mærker hvor det er meget svært og det er Rolex og Panerai, og her taler vi ikke vintage, for eksempelvis kan boks og papirer til et vintage Rolex i nogen tilfælde løbe helt op i 50000 kroner. Icon_e_surprised

MVH Peter

Og jeg tror at det netop er denne hype omkring box og papir på Vintage Rolex der har gjort at ny urs brugere går så meget op i B&P - de kan jo blive formuer værd en dag. Og så bliver det jo en selvforstærkende process - indtil den boblen brister - for 95% af de nyere ure har jo B&P - ikke "noget særligt". Helt i modsætning til vintageurene hvor højt sat 5% af urene findes med B&P - altså "noget særligt".


vh Baun
#10
Indtil videre har jeg ikke haft problemer med at sælge de få ure jeg har haft uden papirer eller boks. Det er sjældent at begge dele har manglet....

Jeg får et Aquatimer ind uden boks men med papirer. Her er det dog en god forretning at skaffe boksen ved siden af.....




Brugere der kigge i denne tråd: