Tilpasning af lænke på ur købt i udlandet
Hej alle

Jeg påtænker at købe et (Rolex)ur ved Silvermagic og tænkte på hvordan man efterfølgende får tilpasset sin urlænke. Har nogen erfaringer med danske forhandlere, fx Klarlund, i den henseende ?

(ville egentlig synes det var ok at betale lidt for servicen når man nu ikke køber uret hos forhandleren)

På forhånd tak.

Vh
Thomas Icon_e_wink
Svar
aa
Svar
Du kan sagtens få den tilpasset hos diverse urmagere, dog ville jeg vælge en med erfaring indenfor dette.
Det koster måske 50 kr eller noget i den stil, det mener jeg at have læst, at andre har betalt.
Så jo det kan sagtens lade sig gøre
Svar
Jesper Skrev:Jeg har købt 7 ure hos Silvermagic og de sidste par leveringer har mildest talt ikke været i orden!

Det hører måske til under Good guys - Bad guys men kunne da tænke mig at høre hvad der ikke har været i orden, da jeg kun havde hørt positive ting ellers her på forum.
Svar
Jeg fik justeret en lænke på et Omega hos en aut. Omega forhandler og betalte 100 kr. for det - helt fair synes jeg.

... og den med at har man råd til at købe et ur til 25K, så kan man også betale 30K for det helt samme ur... den holder altså ikke (med mindre penge absolut ingenting betyder, og det er jo også helt i orden... Icon_e_smile )

Nej, se sådan på det: Hvis du køber et ur i udlandet eller over nettet og sparer 5K, så kan du ud over dit drømmeur også lige købe et brugt gammel flot ur ved siden af... så har du to drømmeure... og hvad er galt med det?

Icon_e_biggrin
Svar
aa
Svar
aa
Svar
jeg er tldels enig med Jesper. det er en fantastisk fornemmelse at koebe et laekkert ur hos en urmager (ikke noevendigvis Dansk), vaerer der personligt og opleve den fede service og opmaerksomhed. Desvaerre er de danske priser bare for hoeje. hvis man kan spare de 5 K Jesper naevner er netop forskellen paa en god investering eller et tab (paa Rolex feks). jeg har vaeret sa heldig at rejse en del med mit job og har handlet hos flere autoriseret forhandlere (Rolex) og servicen er faktisk god selv i Malaysia eller Singapore og prisen er lavere pga den svage dollar. Jeg koebte en GMT master 2 for 21500 helt ny med alt hvad en dansk forhandler ville give mig og det er altsa 10K eller en fortis B-42 oven i, og servicen er fantastsik. har for nyligt hoebt eb SD i Amsterdam lufthavn for ca 24k igen helt ny og fra autoriseret forhandler og super lekker service (nice chick Icon_razz ). Saa helt enig faa den personlige service men danske urmagere er altsaa ikke bedre end deres kollegaer i andre lande.

Hvis det er dit foerste serioese ur faa oplevelsen med i koebet men at ville spare nogle penge er kun fornuftigt, og tit kan besparelsen betale ferien Icon_e_wink .
Hilsen

Bjoern

ROLEX er for fedt
Svar
... for input alle sammen.

Interessant input omkring Silvermagic, Jesper. Jeg havde også kun hørt godt om dem indtil videre.

Det har nu egentlig hele tiden været mit udgangspunkt, at købe det hos Klarlund, hvor jeg da også har kigget på det en del gange. Lidt research (ja, jeg er ny i det her "ur-game") har imidlertid kastet nyt lys over sagen.

Hvis det bare var nogle tusinde kroner det drejede sig om var det helt ok, men en besparelse på små 18K er altså rigtig mange penge for mig. Til orientering er det et Daytona Guld/Stål.

Vh
Thomas ... som stadig er i tænkeboks Icon_smil
Svar
aa
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)