Told/moms ved handel med Silvermagic
Jeg har lige fået tilsendt en pris på et ur jeg bad om en pris på fra Silvermagic (som jeg har set anbefalet i disse fora).

Hvad skal jeg regne med sker med en evt. forsendelse jeg bestiller fra Silvermagic, når den når Danmark? Altså hvad angår told og moms.

Jeg kan se at adskillige brugere af disse fora har bestilt fra firmaet, så der være en del erfaringer med dette. Jeg kunne godt tænke mig at være lidt forberedt inden jeg bestiller.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
David List
Svar
Det bliver sendt fra Tyskland, så der kommer ikke moms eller told på.

/Bjørn.
Svar
Selv hvis han sender fra Schweiz tror jeg ikke du skal betale told og moms. Jeg mener Schweiz er med i EU's "indre marked", på trods af at de ikke er noget EU land, det samme mener jeg i øvrigt gælder Norge.
Jeg er dog ikke 100% sikker
Svar
Hej Søren

Har selv købt ur hos ham, og det sendes, som Bjørn skriver, altid fra
et andet EU land. Som regl Italien. Så du får absolut ingen økonomiske
overraskelser.

Mvh
Med venlig hilsen
Klaus Bjerring
Svar
klausbjerring Skrev:Hej Søren

Har selv købt ur hos ham, og det sendes, som Bjørn skriver, altid fra
et andet EU land. Som regl Italien. Så du får absolut ingen økonomiske
overraskelser.

Mvh

Fremragende. Tak til alle for svarene.

Med venlig hilsen
David List
Svar
Korrekt. De sendes fra Italien med godt fragtfirma og ingen ekstra regninger til moms, told, m.v. Den regning du får fra Markus (Silvermagic) er det du skal betale....
Svar
betyder det at man bare kan tage et ur med hjem fra Schweiz uden at de pålægger told og moms?
Svar
Kan: Ja, hvis du ikke bli'r stoppet i tolden.
Må: Nej.

Der er også nogen, der hævder, at man f.eks. i forbindelse med tyveri og efterfølgende politianmeldelse og forsikringssag kan blive spurgt om en kvittering med EU moms.

Og please: lad os ikke starte <i>den</i> diskussion igen.
Svar
Søren V Skrev:Selv hvis han sender fra Schweiz tror jeg ikke du skal betale told og moms. Jeg mener Schweiz er med i EU's "indre marked", på trods af at de ikke er noget EU land, det samme mener jeg i øvrigt gælder Norge.
Jeg er dog ikke 100% sikker
Jeg er heller ikke 100% sikkert - men jeg har selv 10 gange købt ure fra Schweiz uden nogensinde at blive pålignet moms, så det lyder korrekt at der ikke er moms på sådanne transaktioner mellem Schweiz og EU.
I alle fald er det korrekt at Silvermagic sender fra EU land, og det kan jo så være mærkeligt hvis Schweiz er toldfrit for ure indenfor EU. Måske er der en af brugerne der ved?

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej hannover_dk

Jeg tror jeg muligvis har taget fejl, da jeg i mit tidligere indlæg skrev at jeg mente Schweiz, var undtaget for told og moms.
Efter at have søgt på nettet, må jeg indrømme jeg ikke kan finde noget der underbygger denne påstand, heller ikke hos "told og skat".
Det bedste link jeg fandt, der omhandler reglerne for handel, for private, i og uden for EU er nedenfor. Men heller ikke her er Schweiz nævnt som en undtagelse.

[url]"http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137519">http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137519[/url]
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)