Handel med http://www.uhrenhaeffner.de
#1
Hejsa,

Jeg er ved at handle et ur hos ovennævnte forhandler som jeg har læst mig til er OK her på boarded. Uret er et limited edition til ca. kr. 10.000, men jeg kan ikke se i "annoncen" hvor mange eksemplarer af uret der er lavet, og hvilket nummer uret har i serien. Jeg har derfor sendt et spørgsmål desangående til Haeffner, men uden svar (48 timer).

Er mit spørgsmål mærkeligt eller hvad er der galt ?

Icon_smil Sogge
Svar
#2
Soggge Skrev:Hejsa,

Jeg er ved at handle et ur hos ovennævnte forhandler som jeg har læst mig til er OK her på boarded. Uret er et limited edition til ca. kr. 10.000, men jeg kan ikke se i "annoncen" hvor mange eksemplarer af uret der er lavet, og hvilket nummer uret har i serien. Jeg har derfor sendt et spørgsmål desangående til Haeffner, men uden svar (48 timer).

Er mit spørgsmål mærkeligt eller hvad er der galt ?

Icon_smil Sogge

Næ, det syntes jeg ikke.
Ralf Haeffner plejer at være hurtig til at skrive tilbage, men nogle gange kan det tage lidt længere tid end andre. Det er ihvertfald min erfaring med ham.
Svar
#3
Soggge Skrev:Jeg har derfor sendt et spørgsmål desangående til Haeffner, men uden svar (48 timer).

Det er min oplevelse at de ikke altid er lige hurtige med at svare på email (har ventet 3-4 dage på svar) men jeg har dog altid fået svar. Hvis du er ude efter et hurtigt svar, så grib telefonen.
Svar
#4
Hej Christianb - tak for feedback: "grib knoglen" - jeg jeg formoder fortsættelsen er noget i retning af "tal dernæst tysk", - er du blevet vanvittig - jeg kan ikke engang bestille 2 ristede med brød på tysk - uden at modtage en 6 rensdyr med brede fælge - så forhandling om ure til kr. 11.000 er ude af billedet.

Icon_smil Soggge
Svar
#5
Jammen så skrive en PM og lad os finde ud af om vi bor i nærheden af hinanden, for så skal jeg da gerne hjælpe med det tyske.

Lars
Svar
#6
Lars: Mange tak for tilbuddet, - jeg benytter mig måske af det om et par dage. Da jeg stadig ikke har hørt fra Häefner har jeg mailet til dem igen, men måske kan nogen her hjælpe med at besvare det (i mine øjne) helt enkle spørgsmål, som man sidder tilbage med når man f.eks. har læst denne annonce:

"Jacques Etoile Grand Guichet Two Tone, steel, black croc strap with pinfastening, black dial with stroke indices, silver coloured sub-dials, self-wind, sapphire crystal, sapphire crystal back, big date at the 12, water resistant to 100 m, case diameter: 42 mm, case height: 14, 5 mm, manufacturer's recommended price: 3250, 00 EURO, brandnew!,
With a 1000-day-warranty!"

Så vidt jeg forstår må "Brandnew" betyde "Helt nyt, aldrig brugt", og Häefner har dusinvis af ure med teksten "Brandnew" inkluderet i teksten. Typisk ligger prisen på uret 20-25% under vejledende udsalgspris, - hvordan kan dette lade sig gøre??

Mvh. Sogge
Svar
#7
Sogge

Du har ret i at "Brandnew" betyder helt ny.
Men det kan sagtens lade sig gøre at sælge til 20-25% under listepris.
Som eksempel kan jeg nævne at forhandlerens pris for et Rolex ligger 40-42% under listeprisen. Så hvis man får 20-25% rabat er der stadig en god fortjeneste til forhandleren.
Svar
#8
Er det den beskrevne model du har spørgsmål til, eller var det blot et eksempel? Er det den beskrevne model kan jeg hjælpe. Modellen ligner et Monaco Grand Guichet. Det er ikke en LE, men blot produceret i få styk. Mit gæt ville være maks. 500 stk. i alle skivekombinationer. Jeg tjekkede uret på Häffners hjemmeside og syntes beskrivelsen er meget dårlig. Grand Guichet betyder blot at modellen har stor dato, og fortæller intet om hvilken model der specifikt er tale om. Du skriver din pris er ca. 10.000 kr. Den står til 2440 euro hos Haeffner. Så vidt jeg lige kan regne ud er det ca. 18.000 kr. Så enten er du forbanet god til af handle eller også der du forbanet dårlig til at regne. Eller også er det ikke det beskrevne ur du har planer om at købe.
I stedet for at maile Haeffner kunne vi måske hjælpe med at svare på dine spørgsmål.

Mads Gjødesen
Svar
#9
Mads: Ja - du har helt ret: Det er et andet ur fra JE jeg har kig på, og ja - hans beskrivelser på hans hjemmeside lader noget tilbage at ønske. F.eks. står Lissabon Superior anført under limited editions, men er det IKKE! Jeg har modtaget brev fra JE som bekræfter dette og de skriver at samme urkasse som Lissabon Superior's og anvendes i alle med ure med Unitas 6498 vætrker (f.eks. Saximus). De har solgt mere end 800 ure med denne kasse, men har af ovennævnte årsag solgt færre en 800 Lissabon Superior ure. Lidt indviklet, men det var hvad jeg fik oplyst.

Endvidere har jeg endelig fået svar fra Haeffner på hvad "brandnew" betyder og svaret er:

"The watch you are interested in is brand new and was not pre-owned. We are an official agent of this brand and hand-down the good prices
we get to our customers. "

Så jeg har faktisk fået svar på mine spørgsmål, og disse er nu videregivet!

/Soggge
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: