Bedste og fineste ure
#41
Selvfølgelig skal et ur ha´en vis form for "blærerrøvs effekt" når vi er oppe i de klasser...
Osse´selvom det er forbudt i Danmark Icon_e_wink


Kvalitet og Look´s harmonerer vel når vi giver bare 30K+ for et ur.


Ellers svarer det vist til at bygge en Toyota MR2 om til en Ferrari, og DET er plat!

Lasse
Svar
#42
Kommer det ikke meget an på hvem man vil have den blærerrøvs effkt overfor.

Køber man et Rolex er der en klar blærerrøvs effekt, over for alle der ikke nødvendigvis har den store viden eller interesse for ure.

Køber man AP, VC, PP, Lange eller lign, har man ikke den samme effekt over for ham på Cafeen der intet ved om ure. Hvorimod man har en ret god effekt å dette forum.

Dvs et Rolex til 20.000 kan have meget mere blærerrøvs effekt end en tourbillon fra Lange til en lidt anden pris Icon_smil

Derfor ser jeg ikke den store blærerrøvs effekt i de fleste urmærker. Jeg ville ALDRIG købe et Rolex af den grund. Mit Panerai og Zenith er der ikke mange der kender, derfor sender jeg ikke de signaler om blærerrøven.

Jeg arbejder i en branche hvor det ikke er vel set at flashe, store biler, dyre ure m.m. En god VW, Opel eller lign sender i min branche et godt signal - det ville et Rolex ikke.

De fleste der køber dyrt og godt ur, uden at have interesse for ure, ender også altid med et Rolex - så kan naboen se det var dyrt.
Mange af mine venner kunne ikke forstå at jeg ville betale 25.000 for en PAM111 - når man ikke kunne se den var så meget værd ....

np
Svar
#43
Det er måske et lidt sjovt ord "blærerøvseffekt" for det han hos en del sikkert en negativ klang, men jeg tror da at det må anerkendes at de fleste af os klæder os så det godt må sende et vist signal, og for den sags skyld også gerne blive bemærket som OK, samtidigt med det skal fungere, varmt eller koldt. Samme med et ur, selvfølgeligt er det en kombination af at fungere og så må det da gerne ses som noget specielt.
Selv har jeg ingen større lyst til at vise muskler gennem uret, selv om jeg givet ville blive glad for et Patek. Jeg samler ure far 1940 til ca 1975 og skifter ofte mellem 10-20 forskellilge, og jeg er da glad når mine kolleger eller venner siger, "nå hvad er det nu du har på og, den er sgu flot"
Blærerøvseffekt tror jeg som ikke det er, men vist må uret da gerne blive set. Det blir selv de gamle faktisk - både de gamle chronoer, eller et typiske "sportsur" fra 70
İmageİmage
İmage
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#44
Efter min mening er der kun 2 hovedfaktorer et ur bedømmes på.

Det konkrete som:
Udseende, kvalitet og funktionalitet

Og det mere æteriske som kort sagt er Branding.
Med branding mener jeg mærkets historie, filosofi, blærerøvseffekt

Her er så et postulat!
Jeg mener personen der har et Vacheron Constantin har lige så meget hang til showoff som manden med et Rolex, forskellen er bare hvilken gruppe mennesker han vil signalere til.

/Morbi
Svar
#45
Næsten hver gang der er en der indsætter et billede ( som lige nu ), kan jeg ikke se det der står til højre i siden.
ER det min Internet Explorer der er noget i vejen med, eller har i andre det samme problem?????
Svar
#46
Anonymous Skrev:Næsten hver gang der er en der indsætter et billede ( som lige nu ), kan jeg ikke se det der står til højre i siden.
ER det min Internet Explorer der er noget i vejen med, eller har i andre det samme problem?????

Prøv at oprette en bruger, jeg har samme problem hvis jeg ikke logger på.
Hannover_dks ure et det værd. Icon_e_smile
Svar
#47
Morbi

Tak det vil jeg prøve.
Svar
#48
Jeg har det lidt som Morbi, for mig kan værdien - eller det der betyder mest opdeles i ret få områder:

50 % Design: som omfatter udseende, finish, materialer, funktionalitet

25% Image: Brandets image, urtypens image, historie

25 % Mekanikken: Mest værket, men også andre lækre detaljer. Fx at lænken på et dykkerur kan usvides med et snuptag.

Gad vide om det så stemmer overens med at jeg er Omega fan. Burde jeg kigge på noget andet?

vh Baun
Svar
#49
Citat:Her er så et postulat!
Jeg mener personen der har et Vacheron Constantin har lige så meget hang til showoff som manden med et Rolex, forskellen er bare hvilken gruppe mennesker han vil signalere til.


Helt enig...
-Lohse-
İmage
Svar
#50
Måden at inddele jeres procenter på er noget hø´!

Hvad ville i gøre hvis der var 20 punkter at vurdere på ?!?

Giv hellere fra 0-100% i hver kategori.
giver et mere realistisk billede.

Lasse
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: