Kommer det ikke meget an på hvem man vil have den blærerrøvs effkt overfor.
Køber man et Rolex er der en klar blærerrøvs effekt, over for alle der ikke nødvendigvis har den store viden eller interesse for ure.
Køber man AP, VC, PP, Lange eller lign, har man ikke den samme effekt over for ham på Cafeen der intet ved om ure. Hvorimod man har en ret god effekt å dette forum.
Dvs et Rolex til 20.000 kan have meget mere blærerrøvs effekt end en tourbillon fra Lange til en lidt anden pris
Derfor ser jeg ikke den store blærerrøvs effekt i de fleste urmærker. Jeg ville ALDRIG købe et Rolex af den grund. Mit Panerai og Zenith er der ikke mange der kender, derfor sender jeg ikke de signaler om blærerrøven.
Jeg arbejder i en branche hvor det ikke er vel set at flashe, store biler, dyre ure m.m. En god VW, Opel eller lign sender i min branche et godt signal - det ville et Rolex ikke.
De fleste der køber dyrt og godt ur, uden at have interesse for ure, ender også altid med et Rolex - så kan naboen se det var dyrt.
Mange af mine venner kunne ikke forstå at jeg ville betale 25.000 for en PAM111 - når man ikke kunne se den var så meget værd ....
np