Videresalg af nye ure...
#1
Hej,

Er lige blevet den lykkelige indehaver af en 16610LV. Fandt en forhandler i Schweiz som havde den i vinduet.
Inden da havde jeg kigget rundt omkring paa nettet. Der fandtes nogle stykker til salg i Danmark, men et par tusinde kroner over listeprisen. Nu er mit spörgsmaal saa, hvorfor handle et ur ind for at saelge det videre? For mit vedkommende var det irriterende ikke at kunne köbe i Danmark. Ville gerne have lagt mine penge hos f. eks. PK, men der var en venteliste paa 2-3 aar. Saa er det en smule frustrerende at se de "forhandlere" bl. a. her paa denne side, der handler/saelger for at tjene et par tusinde kroner.
Er grunden udelukkende for at tjene lidt penge, er det for at kunne sige, at man har haft det ur i samlingen eller?

Hilsen

Mads
Svar
#2
Hej MAds

JA det er lidt "sjovt" med især SUB LV og daytona! Nogle køber dem, og mange tror, for blot at sælge dem videre for 1000 - 3000 kr mere. DOg er det positivt at markedet efterhånden er begyndt at få nok af at betale et par tusinde for meget for et LV for 10-15 k for meget for et daytona, (nå ja okey der er lige blevet solgt et fra en dansk urmager til overpris men okey).

Mvh THomas BEch
Svar
#3
Jeg kan sagtens forstå din frustretion over ikke at kunne få lov til at købe det ur du gerne vil have, men ikke helt når det gælder de mennesker som videresælger de omtalte ure. Det er nu engang sådan når de fri markedskræfter bevæger sig. Ydermere er det legalt for alle at blive skrevet op på en "venteliste", og jeg er ret sikker på at de mennesker som vælger at videresælge deres Daytona eller LV, selv har været skrevet op i de fleste tilfælde. Så er det jo op til dem om de vil sælge videre. Personlig gad jeg ikke at stå på venteliste 1 år eller mere for et par tusinde. Men for 10-15 K ville jeg nok blive fristet.

Jeg glæder mig også over at priserne på LV og Daytona er hastigt på vej ned. Så er vi flere der har råd (men ikke kloge nok til at skrive sig på en venteliste) til at få realiseret en lille drøm.

Med venlig hilsen

Michael Reitzel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)