sort Contra hvid skive.
#1
afledt af Mortens bemærkning i Seamaster tråden, har jeg også altid ment at en skive på et sportur bør være sort. Min eneste undtagelse på et ønske ur med hvid skive var Explorer ll, der imo bør have hvid skive. Dog er jeg blevet lidt mere blød med hensyn til Omega.

jeg giver her 3 exempler på ure jeg godt kunne eje med hvid skive.

hvad mener i andre? nogen forslag?

İmage
İmage

og som rosinen i pølseenden min nye favorit speedmaster LA1932

İmage

Mikael
Svar
#2
Mikael Lange Skrev:afledt af Mortens bemærkning i Seamaster tråden, har jeg også altid ment at en skive på et sportur bør være sort. Min eneste undtagelse på et ønske ur med hvid skive var Explorer ll, der imo bør have hvid skive. Dog er jeg blevet lidt mere blød med hensyn til Omega.

jeg giver her 3 exempler på ure jeg godt kunne eje med hvid skive.

hvad mener i andre? nogen forslag?

İmage
İmage

og som rosinen i pølseenden min nye favorit speedmaster LA1932

İmage

Mikael

Ok! Michael

Jeg gir´ mig - lidt. Jeg synes at en Daytona stål - med hvid skive er flot! og sikkert også til at leve med.

Men begge mine sportsurer er nu engang sorte skiver.
Icon_e_biggrin
Morten
Svar
#3
Sådan - så er jeg logget ind!!
Icon_redface
Svar
#4
Sjovt, at det netop er Omega, der dukker op i denne sammenhæng. Hvis jeg skulle tænke på sport med hvid skive, kunne jeg godt fristes af Omega Broad Arrow, der er klassisk med de blåanløbne visere og markeringer, navnlig på brun rem.

Lidt i samme boldgade, men mere stilig, er IWC Portugueser med visere i blåt eller guld.

Generelt er jeg dog klart til sportsure med sort skive.

mvh
Per
Svar
#5
IWC Da Vinci er også flot, Faktisk synes jeg mange dress watch er flotte med hvid skive, modsat sporture de da være sorte - ikke? Icon_e_smile

/Kim
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: