14-07-2005, 12:32 AM
sitet hedder jo vintageure, men er der ikke nogen bud på nye urmærker der evtl. med årene vil kunne få samme renumé de gamle kendte schweizermærker?
nogen foreslag?
nogen foreslag?
|
vintageure?
|
|
14-07-2005, 12:32 AM
sitet hedder jo vintageure, men er der ikke nogen bud på nye urmærker der evtl. med årene vil kunne få samme renumé de gamle kendte schweizermærker?
nogen foreslag?
14-07-2005, 12:42 AM
Du - det der med at det hedder vintage ure kan du tage helt let på - det er ikke ofte der er noget der skrives om ældre ure på sitet. Det er allerede helt generelt nyere ur der skrives om.
Jeg tror ikke det ville hjælpe med et sær-forum for ure fra før f.eks 1980 eller 1970 for at få det "lidt vintage" for der ville ikke komme indlæg, så jeg tror vi skal leve med hvad vi har og faktisk er jeg også glad for det trods alt. Du ser masser - masser af indlæg - som handler om hvad folk vil anbefale i dagens ure. Du ser meget MEGET lidt om hvad folk har for Vintage ure. Du skal bare følge med, så ser du det selv, og hvis der er for lidt, så er det ikke fordi de gamle ure skubber artilkler om nye ud, så der det fordi der er for få aktive helt enkelt. Keep on watching John Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
14-07-2005, 01:12 AM
ja, det er noget kedeligt at der ikke er større interesse for vintageure på et vintageure-site.
jeg er nu vild med de gamle. her er lige et billede af mit nyeste køb. spændende og anderledes ur. http://i23.ebayimg.com/01/i/04/49/45/1d_1_b.JPG
14-07-2005, 11:51 AM
Ja de så jo lidt anderledes ud disse "digitale" analog ure. Sjovt
tillykke med interessen Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
14-07-2005, 10:53 PM
ja, man skulle tro de er batteridrevne, men det er selvfølgelige med håndoptræk. ovenikøbet går det meget nøjagtigt!
27-07-2005, 11:51 PM
jeg har nu efterhånden talt med en hel del, der deler min interesse for ure, der er ældre end eksempelvis 20 år. jeg mener det ville være et forsøg værd at indrette et forum kun for "vintageure". der findes simpelthen for lidt materiale på nettet om disse ure og jeg er sikker på at der er en del derude, der ligger inde med materialer, der kunne være interessante. hvor er alle de gamle mærker blevet af? er de gået konkurs eller opkøbt? hvor kan man få reservedele til urene? osv.
på urmødet i horsens kunne man beundre de gamle modeller, men de bliver desværre aldrig påtalt herinde. fint nok og beundringsværdigt, at der er mennesker der prøver på at designe et nyt ur og rådgiver hinanden, hvor man kan købe det nye ur billigst og bedst. men hører det i virkeligheden hjemme på en site der burde handle om årgangsure? alle de diskussioner om inhouse eller ikke og at eta er noget skidt osv. eksisterer kun fordi der på et tidspunkt ikke var plads til de små fabrikker pgr. af industrialisering, computere, robotter, quarz og globalisering og de blev nødt til at dreje nøglen om. de få små der er tilbage er så eksklusive at de ikke er at betale for "normale" mennesker. jeg mener bestemt de har fortjent et ejet forum! hvad mener i?
28-07-2005, 11:53 AM
Jeg ser ikke noget problem i at det meste af debatten omhandler nye ure. Hvis man fjerne "ikke vintage" debatten vil der ikke være meget tilbage og selv om jeg ikke ved meget om hverken nye eller gamle værker læser jeg de fleste indlæg. Jeg vil derfor mene at der er en slags synergi effekt - og så længe det hele drejer sig om mekaniske ure er det fint med mig.
28-07-2005, 11:26 PM
Peter V Skrev:Jeg ser ikke noget problem i at det meste af debatten omhandler nye ure. Hvis man fjerne "ikke vintage" debatten vil der ikke være meget tilbage og selv om jeg ikke ved meget om hverken nye eller gamle værker læser jeg de fleste indlæg. Jeg vil derfor mene at der er en slags synergi effekt - og så længe det hele drejer sig om mekaniske ure er det fint med mig. jeg mener selvfølgelig ikke, at der skal fjernes nogetsomhelst! men at der bliver tilføjet et ekstra forum for ældre ure. men hvis der ikke er stemning for dette, er der måske nogen der kender et andet forum der omhandler vintageure. jeg vil selvfølgelig stadig deltage herinde.
29-07-2005, 12:29 AM
Hej Klaus.
En spændende ide, med et forum for "ÆGTE vintage-ure". Der er bare den lille hage som der også er blevet omtalt at der er for få der interesserer sig for de gamle modeller. Som du ved er jeg til gamle Omega'er, svært at finde andre med samme interesser, det kan jo være vi kan skyde noget igang jeg er med. Forøvrigt tillykke med dit nye digitalur, det ville ikke undre mig hvis der ligger en Cal Fe 233 i det, kunne være sjovt at se sådan et igen. Mvh Lars
29-07-2005, 09:20 AM
Lars Skrev:Hej Klaus. måske er der jo flere der lige kommer med en kommentar i denne tråd, så der er mere basis for et nyt forum indenfor denne site. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|