Svar: 316
Tråde: 14
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
soernf Skrev:Naar jeg laeser om at i siger Rolex ikke rigtigt har udviklet sig, men stadig bruger de samme gamle ting, kommer jeg til at taenke paa da jeg for 3 aar siden startede med at arbejdehos et amerikansk firma der har leveret ATC system til en togbane i koebenhavnsomraadet. Mange af komponenterne lignede noget vi brugte i danmark foer krigen. Jeg spurgte min amrikenske chef hvorfor de brugte nogle saadan gamle metoder til at producere komponenter. Han sagde at noget tilsvarende havde firmaet monteret i USA i 30'erne og det virkede endnu, saa derfor brugte de det stadig. Det synes jeg egentlig var et meget godt argument, hvorfor enlig lave noget nyt, naar man har udviklet noget der goer hvad det skal godt.
Dette indlaeg er ikke ment som noget negativt, bare en observering.
Soeren
Lige netop ...hvorfor opfinde den dybe tallerken to eller tre gange ...hvorfor lave noget nyt, når det man har fungerer perfekt.
Iøvrigt er det noget være sludder - og at tale mod bedrevidende - hvis man påstår, at en virksomhed som Rolex ikke udvikler sig eller udvikler/forbedrer de værker som mont. i urerne. Det noget være sludder og vrøvl. Men det er den evige - på dette forum tilbagevendende - diskussion om, hvad der bedst og hvad man personligt foretrækker. Og hvis man så kan give ham/de, der foretrækker noget andet end en selv en lille en på nøden, jamen så gør det da ikke noget .... enhver kan jo påstå det han vil - dokumenteret eller ej.
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
sjovt du siger det. kender en der arbejder i et firma, som bla. laver avancerede dopplerradarere til militærbrug.
Og hvad er det for en procssor man bruger??
dada: en gammel 386-er, fordi den stadig er hurtig nok, og fordi den gennem tiden har været den mest driftsikre og stabile processor, der findes, så det der med at opfinde nyt for nyts skyld, det er noget salgsgejl og fis, som Rolex ikke benytter sig af.
Mikael
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Hold da ferie det er let at piske en stemning op, når man stikker snuden frem og siger sin EGEN mening om Rolex. Med din store viden om Rolex Mikael burde det vel være en smal sag at modargumentere, frem for bare at sige det er noget sludder det jeg siger. Hvorfor er Rolex innovative? Hvad er det der gør at Rolex i dine øjne er horologisk nytænkende?
Jeg vil ikke træde Rolex tilhængerne over tæerne. Jeg er selv fascineret over hvad de ure kan holde til og deres præcision, men jeg mener bare ikke Rolex er gud som andre på dette forum.
Jeg vil igen igen igen forsøge at uddybe hvad jeg mener. Jeg går ud fra det er disse meninger der er problemet.
Citat 1: Jeg er ikke selv imponeret over Rolex´s evner til at skabe horologiske vidundere. Innovativ ville også være et forkert ord at bruge om Rolex.
Citat 2: Jeg syntes bare at så stor en producent burde bruge flere ressourcer på R&D. Rolex lever i mine øjne i "stenalderen", når man taler horologisk nytænkning. Men det er jo et bevist valg fra deres side.
Jeg vil forsøge at uddybe:
Først vil jeg understrege at jeg ALDRIG har påstået Rolex ikke forbedre deres værker. Tvært imod. De er nok de bedste på det område. Ved ikke hvor du har det fra?
Rolex producerer ure uden større komplikationer og kommer meget sjældent med "big news". Deres nye 4130 er et fantastisk værk og har mange spændende nye løsninger. Hatten af for det. Men det er I MINE ØJNE bare for sjældent de præsentere noget af den kaliber. De producere knap en mio. ure årligt og burde have ressourcerne til mere.
Til sammenligning kan nævnes, en i forhold til Rolex, lille producent som JLC, der netop har præsenteret et nyt fantastisk kronografværk på højde med Rolex 4130. De er også kommet med et superlækkert og nyskabende gyro-tourbillon plus et par andre spændende nyheder. Personligt syntes jeg det er spændende og fascinerende at se hvad deres dygtige urmagere formår at skabe og deres evne til at komme med nye påfund.
Det kan vel sammenlignes lidt med formel 1 og de produkter, der følger i kølvandet på dette. Meget af den teknik vi i dag ser i alm. personbiler er opstået på basis af erfaringer og udvikling fra formel 1. Uden denne indsats ville udviklingen næsten gå i stå. Derfor mener JEG ikke Rolex tilfører den mængde nyskabelse til branchen, en virksomhed af den størrelse har evner til. Dette har de selv valgt. Det er deres strategi, og den er I MINE ØJNE ikke innovativ.
Jeg høre gerne saglige modargumenter og jeg ændre gerne min mening, hvis argumenterne kan modbevise min nuværende holdning. Men bare at kalde det noget sludder får mig bestemt ikke til det. I så fald, jeg er uvidende undskylder jeg min uvidenhed. Jeg håber Rolex eksperterne kan hjælpe!
Mads Gjødesen
•