Svar: 55
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Køb det med Zenith værket - så er du sikker på at få en rimelig kvalitet værk i et Rolex ur. Jeg blev rystet da jeg læste følgende gennemgang af et Rolexur :http://www.timezone.com/library/horologium/horologium0036
Nej - jeg ved ikke hvad klokken er !
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Der er skrevet og talt meget om Odets review på Exploreren. Han er kendt for sin store kærlighed til finere værk-konstruktioner, så derfor er det nok lidt som at sætte en Rolls-Royce mekaniker til at skrue i en godt brugt Land-Rover. Det kommer der ikke noget godt ud af. Man kan også let få en Rolex-urmager til at ryste på hovedet, hvis han skal servicere et kompliceret værk fra en af de finere schweiziske manufakturer. Her er alt ikke lige simpelt og logisk konstrueret. To forskellige ure med to forskellige tilhængere. Begge værker har fordele og ulemper. Fokuserer man kun på ulemperne kan det hurtigt blive et meget negativt review.
Jeg er ikke selv imponeret over Rolex´s evner til at skabe horologiske vidundere. Innovativ ville også være et forkert ord at bruge om Rolex. Det er både godt og skidt at være selvforsynende i så høj grad som Rolex. Det dræber ofte nytænkning, hvis en god ide kræver en stor omlægning af produktionsapparatet og indkøb af nye maskiner. Det økonomiske aspekt kan hurtigt blive afgørende. Så er det lettere at fortsætte med det gamle. Det virker jo fint. Sådan ser jeg det lidt hos Rolex pt.
Jeg er ikke så skeptisk som Odets mht. Rolex. I mine øjne producerer Rolex nogle solide og driftssikre ure med lang holdbarhed og tilfredsstillende præcision. Historie og kvalitet er god og gensalgsværdien er i top. Derfor skal man ikke være bange for at købe et Daytona med cal. 4130. Det skal nok holde, også selv om det ikke er det flotteste værk, der er lavet.
Mads Gjødesen
•
Svar: 316
Tråde: 14
Trym Skrev:Køb det med Zenith værket - så er du sikker på at få en rimelig kvalitet værk i et Rolex ur. Jeg blev rystet da jeg læste følgende gennemgang af et Rolexur :http://www.timezone.com/library/horologium/horologium0036
Odets skal have lov til at mene om Rolex' værker hvad han vil. På samme måde har andre urelskere (herunder undertegnede) lov til at mene om Odets hvad man vil. At skrive at Odets er forudindtaget ville sikkert være for oplagt - og i nogle kredse vil det sikkert også blive betragtet som helligbrøde, men jeg gør det nu alligevel. Hvis han skal kunne tages seriøst, så burde han udvide sine "grundige" undersøgelser markant og sikre at de snarest muligt kom til omfatte lidt flere Rolex ure / værker .... Såvidt vides har han udelukkende kigget på ref. 14270 - og det for adskillige år siden. Derefter har det været "Funkstille". Et alt for spinkelt grundlag at udtale sig på - efter min mening.
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Så vidt jeg husker skriver Odets selv, at det kun er et ur, han har kigget på. Man kan vælge at fortolke hans review som gældende for alle Rolexure, men det er der ikke belæg for i det han skriver.
Med venlig hilsen
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
men odets beretning minder lidt om dengang da warren-kommisionen stod frem og sagde, at de ville bevise at oswald havde myrdet kennedy. godt og neutralt udgangspunkt inden man går i gang....
forudindtaget? hmmm
mikael
•
Svar: 173
Tråde: 44
Modtaget Likes: 96 i 25 svar
Givet Likes: 10
Hej Alle!
Ja, det kan godt være at varmen de sidste par dage har gjort mig lidt ør i hovedet men jeg er "lidt" træt af at høre det der med RR og Land Rover. Det er sgu ikke svært at udarbejde komplicerede mekaniske løsninger - det der er svært er at gøre komplicerede løsninger enkelte. Det kan Rolex, og de har gjort det med 4130-eren.
Læs denne artikel fra WatchTime:
http://www.watchtime.com/archive/wt_2001...05_042.pdf
Rolex ville IKKE sende deres eget værk på gaden med mindre at de var/er 100% sikre på at det bliver reference.
Ciao/E
•
Svar: 316
Tråde: 14
ebsilon Skrev:Hej Alle!
Ja, det kan godt være at varmen de sidste par dage har gjort mig lidt ør i hovedet men jeg er "lidt" træt af at høre det der med RR og Land Rover. Det er sgu ikke svært at udarbejde komplicerede mekaniske løsninger - det der er svært er at gøre komplicerede løsninger enkelte. Det kan Rolex, og de har gjort det med 4130-eren.
Læs denne artikel fra WatchTime:
http://www.watchtime.com/archive/wt_2001...05_042.pdf
Rolex ville IKKE sende deres eget værk på gaden med mindre at de var/er 100% sikre på at det bliver reference.
Ciao/E
Tak for linket. Spændende læsning
•