hmmm nu prøver de igen
med en Panerai knockoff

http://www.retrospectwatch.com/1938a.html
Svar
Icon_e_biggrin
Svar
Jeg har altidd været stor modstander af RXW MM20 modellen (der blev ulovliggjojrt af Panerai i Japan) og andre enten dyre eller billige Panerai knock offs...

MEN... har kigget lidt på det California dial, og synes faktisk det er ret fedt!!!

Jeg ser det desuden således:

Panerai (læs: Angelo Bonati) har selv udtalt at Panerai aldrig vil udkomme med en Radiomir med California dial - det er simpelthen for Rolex-agtigt!

Jeg tror heller ikke Rolex har i sinde at sende en lignende model på gaden... så hvis der er nogen der som her selv tager initiativet til at lave en model til alle de folk der er vild med california skiven... og ikke lige har råd til at købe en "ægte" Panerai/Rolex vintage 3646.... så er det helt i top med mig!!!!

Bare lige min 2 ører Icon_e_wink
Svar
Jeg er ikke så meget til layoutet - det er for rodet til min smag.

Vedr. om Panerai vil lave en Rodimir med California dial, så mener jeg ikke man kan tage Bonatis udsagn for gode vare. Han har tidligere udtalt at 127eren var så dyr og besværlig at producere at de ikke ville lave flere end de 1950 eks. - og nu kommer der både en destro og en Angus...

Et af Panerias stærkeste kort er netop historien, så jeg kunne faktisk godt forestille mig at de vil lave en model med California dial - det er jo efterhånden den eneste modelvarriant de endnu ikke har lavet i "genoptryk".
Svar
den er sku nice nok.... Icon_cool Icon_cool
Sad faktisk og kiggede på denne model i kalenderen forleden og spekulerede over hvorvidt Panerai lancerer modellen igen.
Svar
Peter... hvad angår Bonatis udsagn og gøren - ja, så har du jo ret!!! Men ved aldrig hvad den gamle ganster finder på!

Dog synes jeg designet af California skiven er mega fedt netop fordi det er så enkelt, uden navn el. lign.

Hvis såfremt Panerai skulle finde på at relancere modellen, kan jeg dog kun tænke på at det "rene" skivelayout ville blive ødelagt, hvis der eksempelvis skal stå Radiomir Panerai" el lign på skiven!!! derfor synes jeg A1938 uret er en god ide, da det lægger sig 99% op af det originale!!!

Men hvem ved... hvis nu Panerai skulle finde på at relancere califonia skiven... kunne det da godt være man blev fristet! Man skal jo aldrig sige aldrig Icon_e_wink
Svar
Jeg er normalt meget modstander fakes og knockoffs, men Issing har en pointe i, at dette tilfælde ikke ligner noget, der er på markedet i øjeblikket, så det kan dårligt forveksles med den ægte vare. Og helt ærligt: Det ur ser da godt ud...
Svar
Jeg synes sku ikke det er helt fair, designet er tyvstjålet fra Panerai.
Men jeg håber da at Panerai tager sig sammen og laver en magen til/istedet for.
Svar
Du har helt ret, Daniel. Det er tyveri at designet, selvom hverken Panerai eller Rolex har en lignende model på gaden i øjeblikket. Hele konceptet stinker.

Og selvom det ur, vi ser her, ikke er særlig gennemført, så udstiller det noget at Panearis følsomhed over for fakes i og med, at man kan smække et Unitas værk i en kasse og få resultatet til at ligne den ægte vare.
Svar
Ja der er et stort problem i, at forskellen bliver mindre og mindre mellem Panerais ure og fakes. Jeg synes ikke ordet fake dækker det ikke rigtigt længere, det er ikke ure fra et marked i Asien, som er gennemskuelige fakes.
Forskellen er allerede meget lille i mine øjne.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)