Fiddy - for eller i mod?
Jeg kan ikke rigtig hitte ud af den der Fiddy, så jer der render rundt med een på armen må lige hjælpe lidt her...

Er den så stor at I aldrig går med den eller har I ingen problemer med de 47mm.

Jeg har længe gået og tænkt på at købe en titaniumsmodel - men er blevet i tvivl om jeg skal sælge min Portugiser (som jeg ellers holder meget af) og dermed få råd til 127éren. 44mm er helt i orden og selvom der kun er 3mm til de 47, så virker 127éren meget større - også i kraft af det anderledes design.

Jeg synes at designet på Fiddyen er helt perfekt og havde de lavet den i 44mm var jeg ikke i tvivl, selvom 47mm jo er historisk mere korrekt. Jeg kan selvfølgelig også vente til næste år og håbe på at de bruger den nye 1950 kasse i 44mm til deres nye in-house, men det bliver sikkert ikke til at betale alligevel.

Så hvad er jeres erfaringer/meninger?

?
Svar
Jeg synes uret er fantastisk flot med sandwichskive og 47mm, og jeg ville ikke have noget imod at eje et. Icon_cool

Eneste minus er see-through bagkassen.

Men jeg er for.
Svar
Jeg elsker min Fiddy. Den er virkelig meget flot og den "sidder" perfekt på armen. 47 mm føles lidt stor den første time, hvorefter den bliver helt normalt. Faktisk bruger jeg mit som dress-ur!! Min Broad Arrow føles lille for slet ikke at tale om min Kairos, sølle 34 mm. PAM 127 er værkmæssigt ikke noget at prale af men det har stil, det repræsenterer en historie. Det vil helt sikkert blive en klassiker som værdsættes af mange Paneristi verden over. Ingen anden PAM har den karisma, ikke engang den nye 150 destro eller 150 8 days. Tro mig, du vil aldrig fortryde købet af en 127! Der er dog ikke mange på marked. Det er næste umuligt at finde den hos en forhandler og prisen er ved at blive lidt pebret.
Den der antiparti mod vindue, er det ikke bare sådan lidt hard core snob?
(Overfald nu ikke en rokie!! Icon_e_wink )
Svar
det er sku et Flot ur sådan en 1950 enkelt og meget imponerende, skiven
syntes jeg især er flot og guldviserne er også spot on, eneste ulempe
hvis du spørger mig er størrelsen det er et stort ur og det er meget hot
med store ure idag selv kvinder bærer 44mm Panerai men ikke desto
mindre er det meget stort og går du meget med skjorte får du svært
ved at klemme den ind under manchetten, nogen syntes ligefrem det
er en fordel og bærer dem uden på ærmerne men dette virker lidt fjollet
imho en anden løsning man ofte ser er at man undlader at knappe til
forneden, vælg selv men praktisk er det ikke.........

PS: der findes selvfølgelig også dem der vælger at få målsyet deres
skjorter også passer alt naturligvis det må dog siges at være en dyr
løsning hvis man er storforbruger af skjorter og bærer dem til daglig
Svar
Ja, 47mm er stort men man vender sig hurtigt til det. Og det er en nydelse
at gå med. Jeg synes det bliver federe og federe for hver dag jeg går med det....ja det er mit hverdagsur for jeg føler mig næsten nøgen uden. Har man likviderne er det helt bestemt et godt køb, men som skrevet i en tidligere post, er de næsten ikk etil at opdrive, og hvis man finder et, skal man nok regne med at betale en del over kr. 54000 som var urets listepris.
Men jeg nyder mit og kan kun sige "go for it " hvis du overvejer at købe.

Og har man råd har man råd til at give så mange penge for et ur så skulle
lidt mere for målsyede skjorter vel ikk betyde det store.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)