Service/luminova
Hello

Nogen der ved om luminovaet bliver "frisket" op igen ved et serviceeftersyn? Min Submariner har absolut ingen luminova tilbage - det ville være rart om man kunne genskabe denne? Det skal bemærkes den er fra 97.

Hvor ofte skal en Submariner i øvrigt serviceres?

Slutteligt, hvad koster en SEL-lænke, hvis man skal anskaffe sig en sådan?

Håber nogen kan være behjælpelig...

Ha en go weekend alle sammen....
Svar
RIMS Skrev:Hello

Nogen der ved om luminovaet bliver "frisket" op igen ved et serviceeftersyn? Min Submariner har absolut ingen luminova tilbage - det ville være rart om man kunne genskabe denne? Det skal bemærkes den er fra 97.

Hvor ofte skal en Submariner i øvrigt serviceres?

Slutteligt, hvad koster en SEL-lænke, hvis man skal anskaffe sig en sådan?

Håber nogen kan være behjælpelig...

Ha en go weekend alle sammen....

Nej Luminovaet bliver ikke frisket op. I øvrigt ikke noget fx Klarlund gør overhovedet ....man foreslår i stedet hvis det vitterligt er nødvendigt/påtrængende at der sker udskiftning af skive/visere ...hvilket ikke er helt billigt når vi snakker Submariner. Omkring 3500 kr. for ny skive/visere. Det eneste du i øvrigt opnår er, at du kan se, hvad klokken er om natten så ... Icon_e_wink

Serviceintervaller på 5 år er ikke helt tosset ....vistnok også det Klarlund selv foreslår ... Et eftersyn koster ca. 2200 kr. og er inklusive oppolering af kasse og lænke ...så ser uret ud som da du købte det !

Hvis din model kan "håndtere" en SEL Oysterlænke, så ligger prisen omkring 5000-5500 kr. såvidt jeg husker. SEL lænkerne er markant dyrere end de "normale" Oysterlænker. En "normal" Submariner lænke koster således omkring 3500 kr.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)