Forsikring & ure
Hej forum.

Jeg vil lige høre hvad i gør med forsikring af ure, er det en god ide at få en assurandør ud og se sin ure samling. Således at han visuelt kan konstatere at man faktisk har disse ure..

Tegner man særskilt forsikring for dette..
Billeder som dokumentation??
Ure er go' stil..!!
Svar
Veigt Skrev:Hej forum.

Jeg vil lige høre hvad i gør med forsikring af ure, er det en god ide at få en assurandør ud og se sin ure samling. Således at han visuelt kan konstatere at man faktisk har disse ure..

Tegner man særskilt forsikring for dette..
Billeder som dokumentation??

Man tegner - hos Lærerstandens Brandforsikring hvor jeg er forsikret (måske forskellig fra selskab til selskab Icon_e_confused) - særskilt dækning udover den normale indboforsikring. Det var i mit tilfælde ikke nødvendigt med besøg fra assurandør o.lign. Men jeg opbevarer også min samling i en bankboks "ude i byen", så ....
Svar
lej en bankboks det koster omkring 400-500 kr. årligt det er en billig forsikring - bruger den selv og nøjes så med et par ure hjemme - man skal jo have noget at skifte imellem Icon_e_wink
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Bjarne Skrev:lej en bankboks det koster omkring 400-500 kr. årligt det er en billig forsikring - bruger den selv og nøjes så med et par ure hjemme - man skal jo have noget at skifte imellem Icon_e_wink

Så mangler du bare lige, at tegne en forsikring !
Svar
Anonymous Skrev:
Bjarne Skrev:lej en bankboks det koster omkring 400-500 kr. årligt det er en billig forsikring - bruger den selv og nøjes så med et par ure hjemme - man skal jo have noget at skifte imellem Icon_e_wink

Så mangler du bare lige, at tegne en forsikring !

260 kr. i BG BANK ... Og ja det gør du, mangler at tegne en forsikring. De ure du har i en bankboks er ikke dækket af banken - på nogen måde, hvis din boks blive boret ud eller tømt osv. Den slags fremgår meget tydeligt at boks lejekontrakten. I alle tilfælde den BG BANK gav mig i sin tid .....
Svar
indbo forsikring dækker med 10 % af indbo for ure smykker osv. denne procentsats kan du øge til 15 eller 20 % for et par 100 kr. om året så den rammer fx 60 ell. 80k for ure som det nu passer dig bedst. det tager bare en oprigning til dit forsikringselskab.

Mikael
Svar
Hehe - selvfølgelig har jeg ikke glemt forsikringen, det er da en selvfølge at man har den på plads.

Men det giver en ekstra stor sikkerhed med en bankboks, det mindsker også risikoen for at der en dag står eller anden psyko ved ens hoveddør og truer sig til ens samling.

Kan i ellers have en god weekend alle sammen.

Bjarne
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Men det er sgu de træls at skulle have sine kære gemt i en bankboks, man har da lyst tíl at kigge på dem engang imellem.

Jeg har ikke mine i en bankboks, men i en boks derhjemme, jeg tror faktisk, eller jeg ved at der er mange der har sine ure derhjemme. Men jeg kan da godt forstå at I alle sammen siger at I har dem i en bankboks, af hensyn til evt. indbrud eller røverier!

God weekende og kom så Thomas Bjørn.

PS. Ure og golf hænger godt sammen!

PPS. Hvad er det ultimative ur for en golfspiller?
Svar
Som svar på det ultimative golf ur må det næsten være den kommende tagheuer der skulle komme hen over sommeren, Tiger har været med til at udvikle den blandt andet har den fået en rem af silikone frem for gummi, således at den kan gi sig, spændet sidder under ur kassen så der ikke er noget generende på undersiden af håndleddet.

Rico
Svar
Hos mit forsikrings selskab (Tryg-Baltica) er ure ikke dækket af en speciel forsikring. Så længe der ikke indgår guld, sølv eller platinium i urene, ja så er de dækket af din normale indbo forsikring med helt op til din indbo grænse !!!!
Er der der i mod nogen af de før omtalte materialer i, ja så skal din "smykke forsikring" dække, og den udgør kun en hvis %-del af din dækning (mener det er 10%).

Men hør dit forsikrings selskab, det er nok det sikreste.....

MVH
Jacob
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)